Monnari planuje zwiększyć powierzchnię sklepów o 3‑4 tys. m2 w 2016 r.

Warszawa, 13.11.2015 (ISBnews) - Monnari Trade planuje wzrost powierzchni sklepów o 3-4 tys. m2 w przyszłym roku. Do końca br. spółka zamierza otworzyć jeszcze kilkanaście salonów, poinformowała wiceprezes Anna Augustyniak-Kala. Monnari w przyszłym roku zdecyduje, czy będzie budować własne centrum logistyczne.

"Na koniec września mieliśmy 135 salonów i ponad 23,2 tys.m2 powierzchni. Obecnie mamy już 140 salonów i 24,79 tys. m2 łącznie powierzchni, więc plan w dolnym założeniach został już zrealizowany, a przed nami jeszcze kilkanaście otwarć w tym kwartale, więc plan ten zrealizujemy z małą nawiązką"- powiedziała wiceprezes podczas konferencji.

W okresie kryzysu spółka straciła kilka "topowych" miejsc w Warszawie, ale będzie wracać do tych miejsc i wzmacniać obecność w mazowieckiem, dodała.

Na ten rok spółka zaplanowała łączny przyrost powierzchni o 3 - 4 tys. m2 (nowe otwarcia oraz powiększenie salonów powyżej 200 m2 do 300 m2 w centrach handlowych, w których kończą się umowy).

"Zobaczymy, jaka będzie sytuacja na rynku, jaka będzie dynamika sprzedaży i rentowności sprzedaży. Jeżeli nie będzie złych symptomów, to taki wzrost powierzchni powinien być zachowany w przyszłym roku. 19 umów będzie nam wygasało w 2016, więc będziemy je renegocjować, ale to się wydarzy w rożnym czasie w ciągu roku. Czekamy na powiększenie powierzchni niektórych lokalizacji. To zazwyczaj proces kilkumiesięczny"- powiedział prezes Mirosław Misztal.

Prezes poinformował, że Monnari prowadzi obecnie rozmowy z więcej niż jedną spółką na temat akwizycji.

"Nie możemy pochwalić się żadnym konkretnym etapem. Jesteśmy w trakcie rozmów" - powiedział Misztal.

Prezes poinformował też, że rosnąca liczba i powierzchnia sklepów powodują, że spółka rozważa budowę własnego centrum logistycznego.

"Czekamy na zakończenie kwestii administracyjnych i informację, czy będziemy mogli budować magazyn na własnej działce w Łodzi. Jest zmiana planu zagospodarowania terenu. Kierunek to albo najem albo budowa. Jeżeli już będziemy mieć zapewnienia ze strony urzędu, to być może decyzję uda się podjąć w pierwszej połowie przyszłego roku" - powiedział prezes.

Dodał, że koszt tej inwestycji to od 10 do 25 mln zł.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 175,19 mln zł w 2014 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.