Monnari planuje zwiększyć powierzchnię sklepów o 3‑4 tys. m2 w 2016 r.
Warszawa, 13.11.2015 (ISBnews) - Monnari Trade planuje wzrost powierzchni sklepów o 3-4 tys. m2 w przyszłym roku. Do końca br. spółka zamierza otworzyć jeszcze kilkanaście salonów, poinformowała wiceprezes Anna Augustyniak-Kala. Monnari w przyszłym roku zdecyduje, czy będzie budować własne centrum logistyczne.
13.11.2015 | aktual.: 13.11.2015 16:08
"Na koniec września mieliśmy 135 salonów i ponad 23,2 tys.m2 powierzchni. Obecnie mamy już 140 salonów i 24,79 tys. m2 łącznie powierzchni, więc plan w dolnym założeniach został już zrealizowany, a przed nami jeszcze kilkanaście otwarć w tym kwartale, więc plan ten zrealizujemy z małą nawiązką"- powiedziała wiceprezes podczas konferencji.
W okresie kryzysu spółka straciła kilka "topowych" miejsc w Warszawie, ale będzie wracać do tych miejsc i wzmacniać obecność w mazowieckiem, dodała.
Na ten rok spółka zaplanowała łączny przyrost powierzchni o 3 - 4 tys. m2 (nowe otwarcia oraz powiększenie salonów powyżej 200 m2 do 300 m2 w centrach handlowych, w których kończą się umowy).
"Zobaczymy, jaka będzie sytuacja na rynku, jaka będzie dynamika sprzedaży i rentowności sprzedaży. Jeżeli nie będzie złych symptomów, to taki wzrost powierzchni powinien być zachowany w przyszłym roku. 19 umów będzie nam wygasało w 2016, więc będziemy je renegocjować, ale to się wydarzy w rożnym czasie w ciągu roku. Czekamy na powiększenie powierzchni niektórych lokalizacji. To zazwyczaj proces kilkumiesięczny"- powiedział prezes Mirosław Misztal.
Prezes poinformował, że Monnari prowadzi obecnie rozmowy z więcej niż jedną spółką na temat akwizycji.
"Nie możemy pochwalić się żadnym konkretnym etapem. Jesteśmy w trakcie rozmów" - powiedział Misztal.
Prezes poinformował też, że rosnąca liczba i powierzchnia sklepów powodują, że spółka rozważa budowę własnego centrum logistycznego.
"Czekamy na zakończenie kwestii administracyjnych i informację, czy będziemy mogli budować magazyn na własnej działce w Łodzi. Jest zmiana planu zagospodarowania terenu. Kierunek to albo najem albo budowa. Jeżeli już będziemy mieć zapewnienia ze strony urzędu, to być może decyzję uda się podjąć w pierwszej połowie przyszłego roku" - powiedział prezes.
Dodał, że koszt tej inwestycji to od 10 do 25 mln zł.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 175,19 mln zł w 2014 r.
(ISBnews)