MR realizuje projekt odbierania i wysyłania faktur elektronicznych do urzędów
Warszawa, 08.11.2016 (ISBnews) - Ministerstwo Rozwoju rozpoczęło realizację projektu "Platforma pośrednicząca elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych", którego celem jest wprowadzenie faktur elektronicznych w relacjach z administracją publiczną, podał resort. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 35 mln zł, z czego dofinansowanie unijne to ponad 29 mln zł.
08.11.2016 | aktual.: 08.11.2016 12:53
W ramach projektu uruchomiona zostanie platforma e-fakturowania, która umożliwi odbieranie i wysyłanie faktur elektronicznych do urzędów. Ponadto trwają prace nad standardami odbioru i przetwarzania faktur elektronicznych, które pomogą w dostosowaniu systemów informatycznych urzędów do nowych wymogów. Dodatkowo w projekcie przewidziane zostały działania edukacyjne i wspomagające adaptację standardów e-fakturowania skierowane do sektora IT, podał resort.
"Używanie e-faktur przez jednostki administracji publicznej zmniejszy koszty transakcyjne w obrocie gospodarczym. Do tej pory fakturę papierową trzeba było wydrukować i przesłać pocztą. To zwiększało wydatki oraz podnosiło koszty firmy i zamawiających. Stosowanie faktur elektronicznych wpłynie również korzystnie na system płatności bezgotówkowych. Wykorzystanie ustandaryzowanych dokumentów i wprowadzenie e-faktur pozwoli też na zwiększenie udziału polskich przedsiębiorców w rynkach zamówień publicznych innych państw członkowskich Unii Europejskiej" - powiedział wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński, cytowany w komunikacie.
Ministerstwo Rozwoju realizuje projekt w partnerstwie z Instytutem Logistyki i Magazynowania z Poznania. Obowiązek wprowadzenia elektronicznych faktur wynika z Dyrektywy 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych. Przedsięwzięcie współfinansowane jest z Programu Polska Cyfrowa.
(ISBnews)