Trwa ładowanie...
d1lpkm2

MSZ: ruszają grupy robocze Rady Promocji Polski (komunikat)

...
Share
d1lpkm2

14.02. Warszawa - MSZ informuje:

Prezentacji wybranych, planowanych do 2015 r. projektów promocyjnych, zakładających współpracę szeregu ministerstw, poświęcone było pierwsze w 2013 r. posiedzenie Rady Promocji Polski, która zebrała się w Warszawie 14 lutego. Uczestnicy spotkania, pod przewodnictwem ministra Radosława Sikorskiego, dyskutowali także o usprawnieniu prac Rady, m.in. poprzez powołanie grup roboczych do realizacji ważnych projektów.

W czasie posiedzenia Rada przyjęła dwie uchwały: upoważniającą przewodniczącego do przedłożenia do dalszych prac legislacyjnych projektu nowelizacji zarządzenia prezesa Rady Ministrów z 2004 r. powołującego Radę Promocji Polski oraz powołującą grupy robocze do realizacji ważnych projektów promocyjnych, takich jak "Promocja polskich uczelni oraz innowacyjnych projektów badawczych", "Promocja polskiej żywności i agroturystyki", "600-lecie stosunków dyplomatycznych Polska-Turcja" oraz "Marka Polska".

d1lpkm2

- Przyjęcie tych uchwał to ważny krok w kierunku wzmocnienia skuteczności Rady Promocji Polski oraz osiągnięcia większej synergii działań promocyjnych poszczególnych resortów - podsumował posiedzenie minister Radosław Sikorski.

Obok przedsięwzięć o charakterze stałym Rada zajmie się realizacją projektów szczególnych, np. programem "Mistrzostw Europy do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej". Polega on na przekazywaniu partnerom rosyjskim polskich doświadczeń organizacji wielkiej imprezy sportowej i wspieraniu zaangażowania polskich firm w prace na rzecz infrastruktury sportowej, drogowej czy hotelowej.

W posiedzeniu, oprócz przewodniczącego oraz członków Rady, wzięli udział reprezentanci resortów: gospodarki, nauki i szkolnictwa wyższego, rolnictwa i rozwoju wsi, administracji i cyfryzacji, edukacji narodowej, kultury i dziedzictwa narodowego, sportu i turystyki, rozwoju regionalnego i finansów. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele stowarzyszeń firm public relations i agencji reklamowych oraz Komisji Spraw Zagranicznych Sejmu.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocji naszego kraju. Jest organem doradczym prezesa Rady Ministrów. Rada formalizuje współpracę między ministerstwami oraz instytucjami i jest ciałem opiniodawczym. Jej opinie są przesyłane do Rady Ministrów. Rada Promocji Polski jest jedynym sformalizowanym instrumentem koordynacji międzyresortowej współpracy w dziedzinie promocji.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

d1lpkm2

Podziel się opinią

Share
d1lpkm2
d1lpkm2