Najbardziej nietrafione logotypy świata

Stworzenie dobrego logotypu firmy to nie taka łatwa sprawa. Co więcej przy jego projektowaniu musimy liczyć się z bujną wyobraźnią klientów. Skojarzenia, jakie mogą się pojawić, często są zaskakujące.

Obraz

/ 14Logo ma olbrzymie znaczenie

Obraz
© Wirtualna Polska

Obok przedstawiamy logotypy firm, które podbiły świat. Ich stworzenie kosztowało koncerny miliony dolarów. Jednak, jak się okazuje, dobry wzór marki musi gwarantować nie tylko doznania estetyczne na najwyższym poziomie. Powinien także oprzeć się pewnym konwencjom kulturowym, które rodzą często niespodziewane skojarzenia.

Zobacz, którym firmom nie udało się uchronić przed zabawnymi wpadkami. Zajrzyj na kolejne strony!

/ 14Polski monter anten o "dalekim" zasięgu

Obraz

Zaczynamy od logo rodzimej produkcji. Tak zachęca do skorzystania z usług jeden z naszych dzielnych monterów anten satelitarnych. Polska myśl artystyczna idzie w świat. Logo trafiło do większości światowych portali internetowych. Jak myślicie - dlaczego?

/ 14Szkoła tańca? Zależy od punktu widzenia

Obraz

Na pierwszy rzut oka logo tej szkoły tańca to ciekawa kompozycja graficzna pary tancerzy. Po bardziej wnikliwym przyjrzeniu się obrazowi nie jesteśmy już pewni, czy widzimy tylko tańczących. Niektórzy wręcz po pierwszym spojrzeniu zobaczyli zupełnie coś innego. Czyżby podprogowa sugestia, że posiadają znacznie szerszą ofertę zajęć?

/ 14Ekologiczna organizacja "Plane Stupid"

Obraz
© planetstupid.com

Jest to symbol organizacji zwalczającej, w imię ochrony środowiska, komunikację lotniczą.

Nie trzeba być poliglotą, aby zorientować się, że pomysłodawcy tej instytucji mieli problemy nie tylko z zaprojektowaniem sensownego logo. Nazwa organizacji także nie powala inwencją.

Interpretację przesłania, jakie niesie ze sobą logo "Plane Stupid", pozostawiamy internautom.

/ 14Restauracja sushi "Wschodzące Słońce"

Obraz
© www.sharkbite.ca

Sylwetka japońskiej herbaciarni na tle wschodzącego słońca miała zapewne budzić orientalne skojarzenia zachęcające do spróbowania wschodnich smaków. Naszym zdaniem się nie udało.

/ 14The Computer Doctors - amerykańscy spece od komputerów

Obraz
© demilked.com

Niestety, nie od wizerunku. Logo mówi samo za siebie.

/ 14Studio masażu

Obraz

To studio masażu zachęca klientów w dość specyficzny sposób. Może łatwiej byłoby zrozumieć reklamę, gdyby oferta była skierowana tylko do panów. Tymczasem firma oferuje zabiegi przede wszystkim dla kobiet.

/ 14Włoska wyobraźnia w stylu "doughboys"

Obraz
© http://logodesignerblog.com/

To logo należy do restauracji "Doughboys", która oferuje kuchnię włoską. Niewątpliwie w znaku tej firmy odbija się włoski temperament oraz wyobraźnia.

/ 14Toaletę też trzeba umieć nazwać

Obraz
© http://www.design-laorosa.com

Cóż, Niemcy mają pecha, jeśli chodzi o powodzenie nazw swoich przedsiębiorstw za granicą. Dobitnie świadczy o tym los firmy Osram w naszym kraju. Okazuje się jednak, że także na Zachodzie naszym sąsiadom nie sprzyja szczęście. Postanowili bowiem sprzedawać kontenery toaletowe pod marką "Ass". +10 za polot.

10 / 14Najmniej innowacyjne logo... departamentu innowacji

Obraz
© si.edu

To logo jest wręcz zaprzeczeniem misji instytucji, którą reprezentuje. Należy mianowicie do Instytutu Smithsonian, ośrodka naukowego finansowanego przez rząd USA. Niestety jego Departament Innowacji nie popisał się kreatywnością przy wyborze wzoru swojego logo. Miejmy nadzieję, że w kwestii wynalazczości ośrodek wykaże się większą innowacyjnością.

11 / 14Filipiński sposób na ból zęba

Obraz

Filipińczycy wiedzą, jak zachęcić człowieka do wizyty u dentysty. Swoją drogą to logo powinno raczej widnieć na klinice leczenia bezpłodności.

12 / 14Cat wear

Obraz

Jedno trzeba przyznać pomysłodawcy tego logo: dość kreatywnie podszedł do szyku oraz elegancji, tak niezbędnych przy projektowaniu damskiej odzieży.

13 / 14Centrum Pediatryczne w Arlington (USA)

Obraz

Ciężko znaleźć adekwatny komentarz do tego logo. Pozostaje jedynie zapytać, czy w rodzicach może budzić zaufanie? Chyba nie, skoro Centrum wymieniło swój logotyp na mniej kontrowersyjny.

14 / 14A - Style - pomysł na promocję

Obraz
© http://www.a-styleworld.com/

Logo firmy A-Style, produkującej pierwotnie koszulki, zostało w taki sposób zaprojektowane celowo. Co na nim widać, zależy już wyłącznie od wyobraźni indywidualnego odbiorcy. Jednak podtekst, jaki ono niesie dla większości internautów sprawiło, że o firmie zrobiło się głośno.

W konsekwencji jest to chyba najbardziej zasłużone logo dla przedsiębiorstwa w historii marketingu. Dziś A-Style rozszerzył sprzedaż o pełen zestaw produktów odzieżowych a sieć dystrybucji na całą południową Europę.

Wybrane dla Ciebie

Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich