Nie dostaniesz się do swojego konta w ING
Jak dowiedziała się Wirtualna Polska nie działa bankowość internetowa ING Banku - nie można się zalogować na swoje konto.
11.10.2010 | aktual.: 22.10.2010 18:19
Kilka godzin nie działała dziś bankowość internetowa ING Banku - dowiedziała się Wirtualna Polska. Nie można było się zalogować na swoje konto, ale około godziny 14 wszystko zaczęło wracać do normy. Część klientów nadal jednak ma problemy.
- Od przeszło godziny jest awaria logowania banku ING w internecie, ile to potrwa nie wiadomo. Warto poinformować o tym użytkowników - napisał po godzinie 12 do Wirtualnej Polski zmartwiony pan Piotr.
Tę informację potwierdził w rozmowie z Wirtualną Polską rzecznik banku.
- Od 12.10 mamy awarię. Nasz działa IT już pracuje nad tym problemem, ale nie potrafię na razie powiedzieć ile ona potrwa. Pracujemy aby nasi klienci jak najszybciej odzyskali możliwość dostępu do swojego konta internetowego - mówił nam około 13 Piotr Utrata.
Zdaniem rzecznika nie było problemów z bankomatami ING, ani pracą oddziałów. - Padła tylko strona bankowości internetowej. Oddziały, bankomaty, karty działały normalnie - dodawał rzecznik banku.
O godzinie 14 poinformowano nas, że problemy powoli się kończą.
- Udało mi się już zalogować na swoje konto. Jeszcze nie jest to ideał, jeśli chodzi o prędkość, ale jest coraz lepiej - mówi Piotr Utrata.
Ponieważ przelew można było zrobić przy pomocy telefonu, zablokowała się infolinia. Część klientów awaryjnie i czekając parę minut mogła, jednak w ten sposób wykonać najpilniejsze transakcje.
Po 17 większość problemów zniknęła, a "internetowi" ponownie mogli bez problemu zalogować się na swoje konto.
- Uporaliśmy się już z awarią - przekazał nam informację rzecznik banku. - Część klientów jeszcze dziś może mieć zablokowany dostęp do konta, ale w takim wypadku radzimy odczekać parę minut i spróbować zalogować się jeszcze raz - dodaje Piotr Utrata.
Jak nam wyjaśniono powodem awarii było chwilowe przeciążenie sieci.
Kont z dostępem do rachunku przez internet jest w ING około 1,7 mln, z czego ok. 600 tys. to konta typu direct. Bank reklamuje się ostatnio hasłami "Jesteśmy coraz bardziej internetowi" albo "Internetowi nie płacą, bo wszystko robią sami".
Problemy najprawdopodobniej były spowodowane pracami modernizacyjnymi nad systemem bankowości internetowej. Dostęp do konta był utrudniony już w trakcie weekendu. Do bankowości internetowej nie można był się też zalogować dziś w nocy do godziny 6 rano.
Sebastian Ogórek, Wirtualna Polska