Nielsen i Pentor wykryły optymizm u konsumentów
20.08.2009 16:25
Rośnie globalne zaufanie konsumentów, informuje instytut badawczy Nielsen. Pentor też stwierdza, że poprawiają się nastroje konsumentów.
W drugim kwartale wzrosły nadzieje konsumentów na rychłe zakończenie globalnego kryzysu gospodarczego, wynika z najnowszego raportu firmy Nielsen. Globalne badanie zaufania konsumentów, przeprowadzone przez Nielsena na 281 rynkach w czerwcu tego roku pokazało, że najlepsze nastroje panowały w największych gospodarkach wschodzących (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) oraz kluczowych gospodarkach Azji. Wskaźnik zaufania osiągnął 82 pkt. wobec 77 pkt. w marcu. W przypadku Polski jego wartość wyniosła 85 pkt. wobec 82 pkt. w marcu.
Pentor donosi natomiast, że w sierpniu konsumenci mają więcej powodów do optymizmu niż miesiąc wcześniej. Lepiej oceniają sytuację gospodarczą Polski oraz kondycje własnych gospodarstw domowych. Wskaźnik koniunktury konsumenckiej PENKON wzrósł w stosunku do lipca aż o 9,5 pkt z -21,5 do -12.
Według Pentora 22 proc. badanych Polaków dobrze ocenia kondycję gospodarczą naszego kraju, źle 34 proc., a 44 proc. ambiwalentnie, częściowo dobrze i częściowo źle. Poprawy sytuacji gospodarczej kraju w ciągu najbliższego roku spodziewa się 33 proc. ankietowanych, pogorszenia obawia się 28 proc., a 39 proc. nie przewiduje zmiany.
Handel-Net.pl