Trwa ładowanie...
d1257pm

Nielsen i Pentor wykryły optymizm u konsumentów

Rośnie globalne zaufanie konsumentów, informuje instytut badawczy Nielsen. Pentor też stwierdza, że poprawiają się nastroje konsumentów.
Share
Nielsen i Pentor wykryły optymizm u konsumentów
Źródło: Jupiterimages
d1257pm

W drugim kwartale wzrosły nadzieje konsumentów na rychłe zakończenie globalnego kryzysu gospodarczego, wynika z najnowszego raportu firmy Nielsen. Globalne badanie zaufania konsumentów, przeprowadzone przez Nielsena na 281 rynkach w czerwcu tego roku pokazało, że najlepsze nastroje panowały w największych gospodarkach wschodzących (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) oraz kluczowych gospodarkach Azji. Wskaźnik zaufania osiągnął 82 pkt. wobec 77 pkt. w marcu. W przypadku Polski jego wartość wyniosła 85 pkt. wobec 82 pkt. w marcu.

Pentor donosi natomiast, że w sierpniu konsumenci mają więcej powodów do optymizmu niż miesiąc wcześniej. Lepiej oceniają sytuację gospodarczą Polski oraz kondycje własnych gospodarstw domowych. Wskaźnik koniunktury konsumenckiej PENKON wzrósł w stosunku do lipca aż o 9,5 pkt z -21,5 do -12.

Według Pentora 22 proc. badanych Polaków dobrze ocenia kondycję gospodarczą naszego kraju, źle 34 proc., a 44 proc. ambiwalentnie, częściowo dobrze i częściowo źle. Poprawy sytuacji gospodarczej kraju w ciągu najbliższego roku spodziewa się 33 proc. ankietowanych, pogorszenia obawia się 28 proc., a 39 proc. nie przewiduje zmiany.

Handel-Net.pl

d1257pm

Podziel się opinią

Share
d1257pm
d1257pm