Niemiecka sieć sklepów idzie na sprzedaż. Dopiero co debiutowała w Polsce
Niemiecka sieć sklepów Woolworth ma zostać wystawiona na sprzedaż. Właściciel firmy Stefan Heinig polecił specjalistom znalezienie potencjalnych inwestorów.
Do tej pory sieć handlowa Woolworth stawiała na rozwój i udało jej się otworzyć ponad 650 sklepów w Niemczech. Ponadto spółka działa m.in. w Austrii i w Polsce. Jednak jak podają tamtejsze media, teraz firmę czekają poważne zmiany.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22
Woolworth na sprzedaż
Z ustaleń "Lebensmittel Zeitung" wynika, że Woolworth idzie na sprzedaż. Doniesienia, o których pisze gazeta, wskazują, że Stefan Heinig, przedsiębiorca stojący za siecią Woolworth, zlecił specjalistom z Rothschild & Co znalezienie dla niej potencjalnych nabywców.
Szacunkowa wartość tej transakcji może być ogromna. Dziennik podaje, że cena sprzedaży mogłaby być do siedmiu razy wyższa od EBIDTA spółki. A ta w roku finansowym 2021/2022 wyniosła 51,7 mln euro.
W ocenie gazety to dobry moment na zmianę inwestora zarządzającego niemiecką siecią sklepów. Po problemach związanych z pandemią COVID-19 nie ma już śladu, a Woolworth radzi sobie całkiem dobrze.
Sieć handlowa notuje wysokie zyski - z wyjątkiem tylko kilku sklepów, które są na minusie. Poza tym cały czas się rozwija.
Wooworth chce otworzyć ponad 40 sklepów w Polsce
Dowodem na ambitne popandemiczne plany rozwoju jest wkroczenie Wooworth na polski rynek. Sieć zadebiutowała w naszym kraju w ubiegłym roku.
Jak już informowaliśmy w WP, pierwsza placówka pod tym szyldem została otwarta w maju 2023 r. w CH Atut w Krakowie. Obecnie Woolworth posiada już 21 sklepów w Polsce, ale w tym roku planuje otworzyć aż 40 kolejnych.
Plany ekspansji obejmują także inne rynki. W tym roku Woolworth chce otworzyć kolejne 150 sklepów w Niemczech oraz 30 w Austrii. Strategia zakłada, że za pięć lat sklepów pod tym szyldem ma być ponad 2 tys.
W Woolworth nie kupimy żywności, ale możemy przebierać w produktach z wielu innych kategorii. Znajdziemy tam m.in. zabawki, produkty AGD, kosmetyki, tekstylia domowe, artykuły papiernicze i dekoracyjne. Łącznie to nawet od 8 tys. do 12 tys. produktów. Często pochodzą one od mniejszych producentów, choć czasami można też natrafić na towary markowe.