Nowy rozdział ASM Group. Powrót na giełdę i strategia oparta na analityce danych

Po blisko dwóch latach przerwy ASM Group wraca na giełdę. Decyzja Komisji Nadzoru Finansowego to efekt wypełnienia przez spółkę wszystkich wymogów formalnych i finansowych. Otwiera ona także nowy etap w historii spółki. Przewagą konkurencyjną ma być analityka danych, technologie i innowacyjne narzędzia dla handlu i konsumentów.

 Newseria - Łukasz Stańczak, prezes zarządu, ASM Group
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Pod koniec października Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na wznowienie obrotu akcjami ASM Group.

– ASM Group wraca na Giełdę Papierów Wartościowych po dwóch latach przerwy, która była konsekwencją kryzysu korporacyjnego. Spotkało się to z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów. Obroty są bardzo wysokie i kurs akcji rośnie, co jest dla nas satysfakcjonujące – mówi agencji Newseria Adam Stańczak, założyciel i główny akcjonariusz ASM Group, spółki działającej w obszarze wsparcia sprzedaży, analizy cen i preferencji zakupowych.

Zatwierdzony układ, wejście w restrukturyzację

Zgoda KNF była możliwa dzięki wypełnieniu przez spółkę wszystkich wymogów formalnych i finansowych. ASM Group weszła w proces restrukturyzacji, a 10 kwietnia 2025 roku Sąd Okręgowy w Warszawie prawomocnie zatwierdził układ z wierzycielami.

ASM Group wraca na giełdę. Spółka stawia na innowacje i narzędzia analityczne

– Zatwierdzenie układu przyczyniło się do redukcji zobowiązań i potwierdziło wiarę wierzycieli i kontrahentów w ASM Group jako silnego i godnego zaufania partnera biznesowego. To niezwykle ważny moment z punktu widzenia spółki, który porządkuje sytuację korporacyjną, finansową, jak również kończy pięcioletni okres stabilizowania grupy kapitałowej – mówi Łukasz Stańczak, prezes zarządu ASM Group. – Odwieszenie obrotu akcjami ASM Group to potwierdzenie pełnej stabilizacji sytuacji w grupie. Kryzys korporacyjny wywołany przez część akcjonariuszy oraz odwołany zarząd w przeszłości negatywnie wpływał na funkcjonowanie spółki. Obecny zarząd opublikował wszystkie zaległe sprawozdania finansowe, a tym samym pokazał, że ASM Group jest spółką przejrzystą i zdrową. W konsekwencji został odwieszony kurs akcji, tak że wracamy na właściwe tory.

Spółka, działająca w obszarze wsparcia sprzedaży, analizy cen i preferencji zakupowych, od kilku lat notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży na polskim rynku. Strategia oparta na utrzymaniu kluczowych klientów i jednoczesnym pozyskiwaniu nowych partnerów przynosi wymierne efekty.

– Najtrudniejszy czas za nami. Przejście przez kryzys korporacyjny pokazuje, że jesteśmy organizacją stabilną, z określonym pomysłem na prowadzenie swojego biznesu, ale też z dużym gronem klientów, którzy mimo trudności zostali z nami i ufają temu, co robimy. Na pewno umacnia to nas jako organizację i pokazuje, że przy dobrej strategii można wyjść z najtrudniejszych biznesowych turbulencji – podkreśla Adam Stańczak.

Analityka i innowacje

Powrót na giełdę to nie tylko formalne zakończenie restrukturyzacji, ale też symboliczny początek nowego etapu. Spółka zamierza rozwijać działalność w oparciu o dane, technologię i analitykę – obszary, które dziś stają się kluczem do przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym.

– ASM Group to nie tylko merchandising tradycyjny czy tradycyjne formy wspierania sprzedaży, ale również gromadzenie danych, ich analiza i dzięki temu wytwarzanie produktów jak najbardziej potrzebnych i miarodajnych dla naszych klientów oraz konsumentów. Dzięki naszym analizom i badaniom dostarczamy im niezbędnych informacji do dokonywania jak najtrafniejszych decyzji zakupowych – podkreśla Łukasz Stańczak.

Od 2020 roku ASM Group prowadzi projekt Koszyk Zakupowy, uznawany za jedno z najważniejszych narzędzi do analizy cen i trendów w handlu detalicznym. Korzystają z niego firmy sektora FMCG, sieci handlowe i analitycy rynku.

– Koszyk Zakupowy to narzędzie, które pokazuje, w jaki sposób konsumenci dokonują zakupów. Poprzez analizę cen i zakupów badamy również trendy zakupowe, co jest niesamowitym narzędziem analitycznym przydatnym do tego, aby badać, jakie zachowania konsumentów są w danych produktach istotne czy jaka jest sezonowość tych produktów – tłumaczy prezes ASM Group.

W tym roku dane z projektu zostały udostępnione także konsumentom – poprzez aplikację mobilną, która pozwala porównywać ceny produktów w różnych sieciach handlowych. Jak wskazuje spółka, może to realnie pomóc Polakom w planowaniu codziennych wydatków.

– Aplikacja pozwala analizować ceny produktów, jakie kupujemy na co dzień – mówi Adam Stańczak. – Intensywnie pracujemy nad udoskonalaniem produktów i rozwiązań dla naszych klientów. Dużo się mówi o sztucznej inteligencji – stosujemy różnego rodzaju rozwiązania, które pozwalają nam skuteczniej zarządzać biznesem właśnie z wykorzystaniem AI.

Jak podkreśla, ASM Group to jedyny podmiot branży z całkowicie polskim kapitałem obecny na rynkach zagranicznych. Spółka ma silną pozycję rynkową we Włoszech, prowadzi działalność na rynku szwajcarskim.

– Przyglądamy się potencjałowi dalszego rozwoju międzynarodowego w ramach naszej działalności. Nie wykluczamy również szerszej aktywności w krajach w Europie, żeby wykorzystywać nasze doświadczenie, know-how i rozwijać naszą grupę – mówi założyciel ASM Group.

Źródło: Newseria

Materiał sponsorowany przez ASM Group
Wybrane dla Ciebie
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Finanse
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀