NTT System może w 2013 r. zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży do ok. 15 proc.
27.06. Warszawa (PAP) - NTT System chce w 2013 r. zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży do 15 proc. Planuje też zwiększenie liczby sprzedawanych tabletów do 10 tys....
27.06.2013 | aktual.: 27.06.2013 15:23
27.06. Warszawa (PAP) - NTT System chce w 2013 r. zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży do 15 proc. Planuje też zwiększenie liczby sprzedawanych tabletów do 10 tys. miesięcznie. Spółka rozważa budowę nowego centrum dystrybucyjnego, którego koszt to ok. 9-12 mln zł - poinformował na konferencji prasowej prezes NTT System Tadeusz Kurek.
"Obecnie udział marek własnych w naszej sprzedaży do około 10 proc. Zakładamy, że w tym roku uda się ten udział zwiększyć do około 15 proc., choć marzy nam się 20 proc. udział" - powiedział Kurek.
Produkty własne spółki sprzedawane pod marką NTT to: desktopy, serwery, tablety, urządzenia typu CMPC, nawigacje, tusze i tonery do urządzeń drukujących.
Wpływ na zwiększenie udziału marek własnych w przychodach będzie miała m.in. rosnąca sprzedaż tabletów.
"Obecnie sprzedajemy około 5-6 tys. tabletów miesięcznie. Nasz cel to 10 tys. miesięcznie. Średnia cena urządzenia to około 500-600 zł. Po osiągnięciu takiego poziomu zaczniemy myśleć o przesunięciu części produkcji do Polski" - powiedział Kurek.
NTT w 2014 r. chce wprowadzić do oferty m.in. własne smartfony. Spółka celuje w urządzenia o cenie detalicznej do 500 zł.
Prezes spółki poinformował, że firma przygotowywane się do uruchomienia nowego centrum dystrybucyjnego.
"Koszt budowy wyniesie około 9-12 mln zł. Inwestycje sfinansujemy ze środków własnych, a w razie konieczności niewielkim kredytem. Sama budowa potrwa kilka miesięcy" - powiedział.
Poinformował, że w kolejnych latach NTT zamierza co roku płacić dywidendę, a zarząd chce, aby na ten cel trafiało co najmniej 30 proc. zysków.
NTT przedstawiło w czwartek strategie na lata 2013-2015. Jednym z głównych celów strategii jest zwiększenie rentowności operacyjnej do poziomu 1-1,5 proc. oraz systematyczne zwiększanie przychodów o 5-15 proc. rdr. (PAP)
gsu/ asa/