Obroty Żabki w 2009 r. przekroczą 2 miliardy zł
Rok 2009 będzie dla spółki Żabka Polska pierwszym, w którym przychody netto ze sprzedaży przekroczą 2 mld zł. Sieć handlowa Żabka powiększyła się w tym roku o 200 nowych placówek.
11.12.2009 09:43
Liczba sklepów Żabka przekroczyła już 2150., do końca roku będzie blisko 220 Żabek. Na przyszły rok plany są równie ambitne. W 2010 roku planowanych jest otwarcie kolejnych 250 sklepów z logo Żabki. Powstanie również 50 sklepów convenience w konwencji małych delikatesów Freshmarket (obecnie 10 sklepów).
- Sklepy Żabka są obecne w ponad 420 miejscowościach. W każdym z największych miast Polski jak: Warszawa, Poznań, Łódź czy Wrocław posiadamy około 100 sklepów, a już mamy zaplanowane kolejne otwarcia - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska S.A. - Analizy pokazują, że potencjał rozwoju sieci sklepów Żabka w Polsce jest bardzo duży i przekracza siedem tysięcy sklepów, dlatego w ciągu najbliższych lat jednym z naszych priorytetów będzie sukcesywne zwiększanie liczby naszych placówek - dodaje Roszyk.
Szacowany wzrost przychodów na koniec roku wyniesie około 19 proc. Szczegółowe dane spółka poda w pierwszym kwartale 2010.
Freshmarket, nowy koncept Żabki
W 2009 roku spółka Żabka Polska rozpoczęła również tworzenie nowej sieci sklepów convenience w konwencji delikatesów pod marką Freshmarket (oferujące markowe produkty FMCG oraz usługi, których asortyment został poszerzony o dania gotowe oraz ciepłe przekąski i napoje).
- Obecnie posiadamy kilkanaście Freshmarketów, ale kolejne otwarcia nastąpią jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Wyniki pierwszych sklepów są zgodne z naszymi oczekiwaniami - dodaje prezes Jacek Roszyk.
W 2007 roku 100 proc. akcji Żabka Polska S.A. zostało zakupione przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments. Nowy właściciel kontynuuje i wspiera strategię rozwoju spółki i dalszą rozbudowę formatu convenience w Polsce. Doświadczenie firmy na rynku krajowym planuje wykorzystać na rynku czeskim.
Sklepy sieci Żabka posiadają dogodne lokalizacje i charakteryzują się powierzchnią sprzedaży ok. 60 m², umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Sklepy są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku.
JS