Oburzenie po komunikatach w bankomatach Euronetu. Firma protestuje: incydentalny błąd, już naprawiony
O sprawie napisał serwis bankier.pl. O co chodzi? Przy wypłatach powyżej tysiąca złotych w bankomatach Euronetu pojawia się teraz napisany w języku angielskim komunikat: "Wybrana kwota przekracza 1000 zł, maksymalną rekomendowaną kwotę wypłaty na jedną transakcję”.
18.07.2018 | aktual.: 31.07.2018 17:09
Wraz z komunikatem na ekranie pojawiają się trzy opcje dalszego działania: wypłata tysiąca złotych, wypłata innej kwoty lub anulowanie całej procedury.
Za wyjęcie pieniędzy z bankomatu Euronetu trzeba zapłacić prowizję. Im więcej wypłat, tym więcej pieniędzy dostaje firma.
Komunikat napisany jest tylko po angielsku - nawet jeśli wybraliśmy język polski jako język, w którym ma nas "obsłużyć" bankomat. Nie każdy zna angielski i jest większe prawdopodobieństwo, że wybierze "rekomendowaną" opcję, bo będzie bał się ryzykować wybór innej opcji. Jeśli chciał wybrać więcej niż tysiąc złotych, kolejną wypłaci w kolejnych transakcjach. A firma na nim zarobi.
Po publikacji materiału otrzymaliśmy od Euronetu informację: "Wyświetlenie części komunikatu w języku angielskim w trakcie transakcji wypłaty kwoty większej niż 1000 zł jest sytuacją niestandardową, zweryfikowaną i naprawioną przez dział techniczny naszej firmy. We wszystkich urządzeniach Euronet występuje domyślna zgodność językowa w komunikatach wyświetlanych na ekranie. Nie jest prawdą, że przyjęto takie rozwiązanie w całej sieci. Pragniemy podkreślić, że był to incydentalny błąd techniczny, który został już naprawiony".
Euronet przypomina, że incydentalne nieprawidłowości lub niejasności związane z przebiegiem transakcji w urządzeniach należących do sieci Euronet Polska należy natychmiast zgłaszać telefonicznie do Działu Obsługi Klienta Euronet (numery kontaktowe to +48 801 324 024 oraz +48 22 519 77 71).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl