Okradziono mój dom, gdy byłam na wakacjach. Ubezpieczyciel podważa zaistniałą szkodę. Co robić?

Umowa ubezpieczenia lub ogólne warunki ubezpieczenia powinny określać termin, w jakim należy powiadomić zakład ubezpieczeń o zdarzeniu takim jak np. kradzież lub włamanie. Pilnowanie tych terminów jest szczególnie ważne nie tylko ze względu na usprawnienie procedur wypłaty odszkodowania, ale przede wszystkim z uwagi na fakt, że ich przekroczenie może skutkować np. odmową wypłaty odszkodowania.

Okradziono mój dom, gdy byłam na wakacjach. Ubezpieczyciel podważa zaistniałą szkodę. Co robić?
Liberty Direct

Byliśmy za granicą, kiedy okradziono nam dom. Drzwi nie zostały uszkodzone, za to złodzieje wynieśli sprzęt i biżuterię. Rzecz w tym, że mogliśmy to zgłosić dopiero po naszym powrocie - po dwóch miesiącach. Teraz ubezpieczyciel kwestionuje sam fakt kradzieży, skoro przez tak długi okres nie została zgłoszona. Co mam zrobić?

Umowa ubezpieczenia lub ogólne warunki ubezpieczenia powinny określać termin, w jakim należy powiadomić zakład ubezpieczeń o zdarzeniu takim jak np. kradzież lub włamanie. Pilnowanie tych terminów jest szczególnie ważne nie tylko ze względu na usprawnienie procedur wypłaty odszkodowania, ale przede wszystkim z uwagi na fakt, że ich przekroczenie może skutkować np. odmową wypłaty odszkodowania. Jeżeli w świetle powyższych dokumentów kradzież została zgłoszona zbyt późno, wówczas niestety ubezpieczyciel ma prawo kwestionować okoliczności związane z ewentualną wypłatą odszkodowania. Aby w przyszłości skutecznie ochronić się przed podobnymi nieprzyjemnościami, bardzo ważne jest, aby zawsze przed wykupieniem ubezpieczenia, dokładnie zapoznać się z jego warunkami.

Materiał powstał przy współpracy z www.libertydirect.pl

Krzysztof Michałek - ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w Liberty Direct. Posiada wieloletnie doświadczenie we wszystkich obszarach związanych z oceną ryzyka ubezpieczeniowego. Początki jego kariery łączą się z Towarzystwem Ubezpieczeniowym PBK, gdzie pracował w dziale likwidacji szkód. Przez prawie 10 lat pełnił funkcję Głównego Specjalisty w Biurze Ubezpieczeń Indywidualnych w TUiR WARTA SA, gdzie nadzorował ubezpieczenia OC, Autocasco i NNW. Jest absolwentem Politechniki Radomskiej. Krzysztof Michałek jest żonaty, ma dwoje dzieci. Czas wolny poświęca komputerom, samochodom oraz podróżowaniu.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)