Orange Polska pozyskało w IV kw. 199 tys. klientów komórkowych netto
12.02. Warszawa (PAP) - Orange Polska pozyskało netto w czwartym kwartale 2013 roku 199 tys. klientów telefonii komórkowej. Liczba stacjonarnych łączy głosowych grupy skurczyła się...
TELEFONIA KOMÓRKOWA
Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec czwartego kwartału 15,325 mln w porównaniu z 15,13 mln w trzecim kwartale. Na koniec grudnia grupa miała 7,221 mln klientów abonamentowych i 8,104 mln klientów pre-paid.
Średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 32,8 zł wobec 34,2 w trzecim kwartale tego roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 29,2 zł wobec 30,8 zł w trzecim kwartale.
Wskaźnik odejść klientów w czwartym kwartale wyniósł 3,4 proc. w segmencie abonamentowym i 14,8 proc. w pre-paid.
TELEFONIA STACJONARNA
Liczba stacjonarnych łączy głosowych TP w czwartym kwartale spadła do 4,759 mln z 4,821 mln na koniec września tego roku. Spadek liczby linii wyniósł tym samym 62 tys. wobec utraty 78 tys. linii w trzecim kwartale.
Średni miesięczny przychód na abonenta usług telefonii stacjonarnej wyniósł 43,1 zł wobec 43,5 zł w trzecim kwartale tego roku.
DOSTĘP SZEROKOPASMOWY I TELEWIZJA
Usługi dostępu szerokopasmowego grupy Orange Polska dla rynku detalicznego wyniosły na koniec grudnia 2,301 mln w stosunku do 2,305 mln na koniec września tego roku. Spadek liczby usług był tym samym niższy niż w trzecim kwartale, kiedy liczba ta skurczyła się o 12 tys.
Na koniec grudnia liczba usług telewizyjnych w grupie wyniosła 707 tys. Na koniec trzeciego kwartału było to 699 tys. usług.
Miesięczny przychód na abonenta usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP wyniósł w czwartym kwartale 60,9 zł wobec 60,5 zł w trzecim kwartale tego roku.
USŁUGI PAKIETOWE
Grupa zakończyła czwarty kwartał z 286 tys. klientów Orange Open, pozyskując w kwartale 75 tys. klientów. W trzecim kwartale przyrost wynosił tymczasem 86 tys. klientów. (PAP)
kuc/ ana/