Oznakowanie reklam z inicjatywy przemysłu piwowarskiego
Od lipca br. przemysł piwowarski wprowadza sukcesywnie oznakowanie reklam piwa znakiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”.
Projekt jest integralną częścią strategii samoregulacji branży w obszarze reklamy. Symbol „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” znajdzie się w spotach telewizyjnych oraz kinowych produktów reklamowanych przez browary, sygnatariuszy porozumienia.
Wprowadzenie do reklam symbolu „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” jest wspólną inicjatywą browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie: Kompanii Piwowarskiej SA, Grupy Żywiec SA, Carlsberg Polska SA oraz Royal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90 proc. rynku piwa w Polsce. Browary te podpisały porozumienie regulujące zasady stosowania symbolu „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” w reklamach telewizyjnych i kinowych piwa.
Przemysł piwowarski będzie sukcesywnie wprowadzał w spotach reklamowych, emitowanych w telewizji oraz w kinach, informację „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”. Udostępnienie powierzchni reklamowych to konsekwentne realizowanie przez przemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym szczególnym przypadku - na temat nie sprzedawania alkoholu niepełnoletnim. Wprowadzenie symbolu „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” wpisuje się również w strategię samoregulacji branży w obszarze reklamy.