Trwa ładowanie...
djchqax

PAIiIZ: polski pawilon w Mediolanie odwiedziło prawie 1,7 mln gości

Prawie 1,7 mln osób odwiedziło polski pawilon podczas światowej wystawy Expo 2015 w Mediolanie. Podczas imprezy, która zakończyła się w ub. sobotę, rozdano tam 17 ton jabłek z polskich sadów - poinformowała Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Share
djchqax

"Liczyliśmy na 800 tys. ludzi. Wynik przerósł nasze oczekiwania. Mieliśmy też pewne wątpliwości co do talentów organizacyjnych i promocyjnych naszych włoskich gospodarzy. Początek był trudny, ale prawie 1,7 mln odwiedzjących polski pawilon sprawiło nam gigantyczną radość" - powiedział dziennikarzom w środę na konferencji szef PAIiIZ Sławomir Majman.

"Na tym największym festynie światowym, który odbywa się raz na kilka lat, walczyliśmy o tę publiczność nie tylko tym, co było w środku pawilonu, ale także tym, co się działo wokół naszego stanowiska. Ludzie przychodzili pod polski pawilon po zmierzchu pobawić się, coś przekąsić, posłuchać muzyki" - dodał.

Celem udziału Polski w wystawie była m.in. budowa wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnego gospodarczo partnera, miejsca do nawiązywania wartościowych kontaktów handlowych oraz lokowania inwestycji.

djchqax

Jak podała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, stronę www.expo.gov.pl odwiedziło ponad 2 mln osób, głównie Włochów i Polaków. W ciągu 6 miesięcy trwania wystawy w serwisie pojawiło się ponad 600 artykułów i ponad 80 filmów, które odtworzono około 100 tys. razy. Użytkownicy spędzili na stronie łącznie 7 i pół roku.

"Jako jedni z nielicznych postawiliśmy na tak złożoną i dynamiczną prezentację kraju, opartą o ekspozycję stałą oraz zmieniające się cyklicznie prezentacje regionalne. Wszystko zaś podporządkowane było kluczowemu założeniu naszego udziału w Wystawie Światowej EXPO 2015 - promocji przemysłu rolno-spożywczego, wspierającej polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych rynków zbytu oraz budowaniu trwałych relacji handlowych z partnerami zagranicznymi. Liczba gości w pawilonie Polski oraz frekwencja na wydarzeniach organizowanych przez nas w ramach programu gospodarczego pozwala stwierdzić, że sukces udziału Polski w EXPO 2015 w Mediolanie zdecydowanie przerósł nasze oczekiwania" - powiedziała Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP, cytowana w komunikacie.

W każdym tygodniu na odwiedzających polski pawilon czekały atrakcje prezentujące atuty polskiej kultury, gospodarki czy turystyki. Podczas sześciu miesięcy odbyły się prezentacje Polski Wschodniej, województwa pomorskiego, łódzkiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego, mazowieckiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, a także specjalne prezentacje polskich regionów przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną oraz prezentacje branży ICT, wzornictwa przemysłowego i technologii kosmicznych.

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke powiedział na konferencji, że ogromną przewagą Polski nad innym krajami była różnorodność oferty. "Każdego dnia można było znaleźć coś innego w polskim pawilonie. (...) Wyszliśmy też poza pawilon, prezentując spoty reklamowe we włoskiej telewizji i umieszczając na głównej ulicy Mediolanu ponad 50 pięknych fotogramów przedstawiających Polskę. Wiele osób, które zobaczyło te fotogramy odwiedziło potem polski pawilon" - zaznaczył.

djchqax

Expo 2015 w Mediolanie trwało od 1 maja do końca października. W wystawie wzięło udział 147 krajów. Swoje pawilony zbudowały 54 państwa.

Polski pawilon, pod względem wielkości, był czwarty na Expo w Mediolanie. Jego projekt odwoływał się bezpośrednio do polskiego sadu i ogrodnictwa. Była to oryginalna ażurowa forma, przypominająca poustawiane jedna na drugiej skrzynki na jabłka. Projekt nawiązywał do jabłek, bo jest to nasz hit eksportowy - Polska jest największym w Europie i trzecim na świecie producentem tych owoców, a jednocześnie największym na świecie ich eksporterem.

djchqax

Podziel się opinią

Share
djchqax
djchqax