Trwa ładowanie...

Państwowa spółka wykorzystała powstańca w reklamie. Oburzenie w sieci

Grafika z powstańcem oraz hasłem "poświęcenie to wielka energia" - w ten sposób reklamuje się spółka PGE, która jest mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego. Internauci nie dowierzają.

Share
Państwowa spółka wykorzystała powstańca w reklamie. Oburzenie w sieciŹródło: Wikimedia, Facebook, fot: collage
d4jlkr2

Uwagę na niecodzienną grafikę - i to w przeddzień rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego - zwrócił m.in. Jacek Kotarbiński, który jest ekspertem od marketingu. Skomentował ją bardzo krótko, używającprzy tym wulgaryzmów. Na drugim ze swoich kont na Facebooku napisał już tylko: "Żal komentować..."

W podobnym tonie wypowiadają się również internauci komentujący post. Wielu z nich nie wierzy wręcz w autentyczność grafiki. Jedna z internautek uważa nawet, że to przekroczenie wszelkich granic etyki. Grafika szybko roznosi się po mediach społecznościowych.

Grupa PGE jest mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego, czego zresztą możemy dowiedzieć się z plakatu. Stąd nawiązanie do powstańca. Zapytaliśmy przedstawicieli firmy, czy na pewno był to dobry wybór i poprosiliśmy o komentarz do krytyki, z którą spotkała się reklama. Czekamy na odpowiedź.

d4jlkr2

W sprawie zainterweniował również poseł Krzysztof Brejza z PO. Z zapytaniami poselskimi o wykorzystanie symbolu Polski Walczącej i wizerunku młodego powstańca do realizacji komercyjnych celów PGE zwrócił się do Ministra Energii oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

[Aktualizacja]

Po południu PGE odniosła się do sprawy w komunikacie. Jak pisze w nim "od lat wspiera projekty podtrzymujące pamięć o najważniejszych wydarzeniach w historii Polski, a także angażuje się w sponsoring wydarzeń kulturalnych na najwyższym poziomie".

"Bohaterowie Powstania Warszawskiego, ikony czynu, zaangażowania i najwyższych wartości, są przez nas wspierani choćby poprzez fundowanie paczek świątecznych, które wielu kombatantów wzruszyły i były powodem do uśmiechu i radości. PGE sponsorowała także „Miasto 44”, które było kinowym przebojem, gromadząc blisko dwumilionowe audytorium, a także „Fajną Ferajnę” – obraz Powstania Warszawskiego pokazany oczami dzieci. Wspieramy również Muzeum Powstania Warszawskiego w organizowaniu Fotoplastikonu Warszawskiego, czyli lekcji muzealnych dla dzieci i młodzieży."

d4jlkr2

W przeddzień rocznicy

Tymczasem w poniedziałek w Warszawie przemawiali kombatanci, którzy brali udział w Powstaniu Warszawskim. Generał Zbigniew Ścibor-Rylski podkreślał m.in., że "Polacy muszą mieć szacunek do wszystkich, niezależnie od poglądów, narodowości czy wyznania". - Nie wiecie, co to jest przelewać krew o wolność. Całe szczęście. Może nigdy nie doczekacie się tych strasznych, okrutnych dni, jakie nasze pokolenie miało możność przeżyć - podkreślał.

d4jlkr2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jlkr2
d4jlkr2