Pieniądze za opóźnienie pociągu. PKP Intercity tłumaczy

Pieniądze za opóźnienie pociągu. PKP Intercity tłumaczy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | PKP Intercity
Jakub Ceglarz

19.12.2018 09:40

Zwrot 25 lub nawet 50 proc. ceny biletu przysługuje pasażerowi, którego pociąg spóźnił się przynajmniej godzinę. Ta zasada obowiązuje jednak tylko w przypadku połączeń dalekobieżnych.

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, nowe zasady rekompensat to skutek unijnego rozporządzenia, dotyczącego praw i obowiazków pasażerów w ruchu kolejowym.

Wysokość rekompensaty zależy od wielkości opóźnienia. Jeśli jest ono niższe niż godzina, to mowy o odszkodowaniu nie ma. Jeśli jest wyższe niż godzina, ale niższe niż dwie, to pasażerowi należy się 25 proc. ceny biletu. Zwrot połowy ceny przysługuje, gdy opóźnienie wynosi 120 minut lub więcej.

Przepisy unijne dotyczą jednak tylko pociągów dalekobieżnych, a więc Pendolino, Express InterCity, InterCity, TLK oraz interRegio i pociągów międzynarodowych.

Zobacz także: Premier ogłasza program "Kolej+"

Jak walczyć o pieniądze? Rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska tłumaczy, że wystarczy złożyć reklamację. Można to zrobić w specjalnych kasach biletowych, na poczcie oraz przez internet. Trzeba dołączyć bilet i opisać zdarzenie. Spółka odpowie w ciągu 30 dni i rekompensatę przyzna w formie bonu lub - na wniosek pasażera - w gotówce.

Czytaj też: Nowe pociągi dla PKP Intercity. Termin kolejny raz się odwleka

Niezależnie od opóźnienia odszkodowania nie dostaniemy na krótkich trasach. Mowa tu m. in. o pociągach Przewozów Regionalnych, SKM w Trójmieście, Kolei Mazowieckich, Dolnośląskich czy Śląskich.

Źródło artykułu:money.pl
pkp intercitykolejbilety
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także