Pierwszy spadek przychodów od 7 lat. Znany projektant zmienia strukturę sprzedaży
Włoska grupa odzieżowa Giorgio Armaniego po raz pierwszy od 2009 r. zanotowała spadek sprzedaży. W odpowiedzi na niekorzystną sytuację na rynku odzieży luksusowej zdecydowano o ograniczeniu wszystkich linii odzieżowych do trzech głównych marek.
25.07.2017 | aktual.: 26.07.2017 07:49
Jak podaje portal bloomberg.com, przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Giorgio Armani obniżyły się o 5 proc. do 2,5 mld euro. Mimo to zysk grupy wzrósł z 241 mln do 271 mln euro dzięki cięciu kosztów. - Ubiegły rok okazał się być bardzo trudny dla luksusowych marek odzieżowych - stwierdził w oficjalnym oświadczeniu prezes grupy Giorgio Armani.
Za główny powód spadku sprzedaży Armani uważa "ogólne zmiany zachowań i postaw nabywczych konsumentów".
W odpowiedzi na problemy włoska marka zdecydowała się zredukować siedem swoich linii odzieżowych do trzech głównych marek. "Prive haute couture", meble oraz artykuły domowe marki Armani/Casa sprzedawane będą pod wspólnym parasolem marki Giorgio Armani. Collezioni i Jeans będą połączone w bardziej przystępny cennik - Emporio Armani. Brand A/X Armani Exchange nadal będzie prezentowała bardziej nieformalny styl i będzie dedykowana masowemu odbiorcy.
Już kilka miesięcy temu 83-letni właściciel znanej marki w wywiadzie dla "Women's Wear Daily" zapowiadał, że Collezioni i Jeans mają być zlikwidowane. Ma nadzieję, że uproszczenie portfolia marek wzmocni te, które w nim zostaną.