Piwo dopiero po 23. Branża już obmyśla sposób, jak obejść zakaz

Rząd chce ograniczyć reklamę piwa, wycofując reklamy złocistego trunku z czasu najwyższej oglądalności. W ten sposób przekaz trafi jedynie połowy z dotychczasowych odbiorców telewizyjnych spotów. Branża musi znaleźć sposób.

Przesunięcie godzin emisji reklam piwa uderzy w branżę piwną, jak i budżety telewizji.
Źródło zdjęć: © Fotolia | kzenon
Przemysław Ciszak

Koncerny już szukają sposobu na odrobienie przyszłych strat wynikających z utraty bliko połowy widzów z związku z przesunięciem czasu dozwolonej emisji - pisze "Rzeczpospolita". Podczas gdy po 20 przed telewizorami zasiada około 16 mln widzów po 23 jest ich o połowę mniej. Reklama trafi już tylko 7,6 mln potencjalnych konsumentów.

Jak twierdzi dziennik, z dużym prawdopodobieństwem reklamy przeniosą się do innych mediów, przede wszystkim do internetu. Ale koncerny mają już wypróbowany przed laty sposób na obejście reklam. Anonimowy ekspert "Rz" już zapowiada, że browary zwiększają nakłady na bezalkoholowy segment piwny.

Pomysł to nie nowy, bo pewnie niejeden piwosz pamięta sprytną reklamę szczecińskiego browaru Bosman z lat 90., gdzie mrugając do widza okiem reklamowano piwo bezalkoholowe.

Tymczasem nowe przepisy mają spowodować, że zmniejszy się spożycie alkoholu w Polsce. Projekt Ministerstwa Zdrowia nowelizujący ustawę o wychowaniu trzeźwości przeszedł przez Komitet Stały i czeka na zaaprobowanie przez rząd – przypomina "Rz".

Ale przesunięcie godzin emisji reklam piwa z dotychczasowej granicznej godziny 20 na 23 to cios przede wszystkim w duże koncerny piwowarskie, które stać na reklamę, ale i telewizyjne budżety.

A trzeba przyznać, że nakłady na nią rosną z każdym rokiem o 3-5 proc. Jak podaje ”Rz”, wartość rynku reklamy piw szacuje się na 1-1,5 mld zł.

Choć piwo stanowi 2-3 proc wszystkich telewizyjnych reklam TVP, to ich budżety są sute i nie łatwo będzie zrekompensować utratę tego dużego reklamodawcy – pisze „Rzeczpospolita”. Dla koncernów piwowarskich przesunięcie godzin emisji przełoży się bezpośrednio na liczbę odbiorców reklam.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟