To jest nowePo wielkanocne zapasy do sklepów. Z badania wynika, że Polacy kupowali więcej

Po wielkanocne zapasy do sklepów. Z badania wynika, że Polacy kupowali więcej

W minionym tygodniu Polacy ruszyli do sklepów, by lepiej zaopatrzyć na święta wielkanocne. Z badania Nielsena wynika, że wartość sprzedaży koszyka zakupowego wzrosła w pierwszym tygodniu kwietnia o 15 proc., w porównaniu z okresem tydzień wcześniej.

Po wielkanocne zapasy do sklepów. Z badania wynika, że Polacy kupowali więcej
Źródło zdjęć: © PAP | Nicola Fossella
oprac. KRO

14.04.2020 | aktual.: 04.05.2022 20:49

Tydzień 14. (30.03-5.04.) stał pod znakiem zakupów żywności. Polacy uzupełniali swoje zapasy na wielkanocny stół, co widać przede wszystkim po fakcie, że wartość sprzedaży jajek wzrosła aż o 88 proc. w tydzień.

Innymi produktami, których wartość sprzedaży odnotowała wysoki wzrost to mleko (o 53 proc.) oraz sery (o 35 proc.).

- Polacy tradycyjnie zaczynają swe przygotowania ok. 2 tygodnie przed świętami, ten okres przypadł w tym roku na tydzień 14. Wartość sprzedaży koszyka wzrosła zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i poprzedniego tygodnia w tym roku. Podobnie sprzedaż w Internecie. Nielsen odnotował dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży produktów wskazujących na świąteczne wypieki: jajka, mleko, sery - tłumaczy Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Natomiast najwyższy spadek wartości sprzedaży zanotowały kosmetyki do twarzy (53 proc. na minusie), lody (-33 proc.) i woda (-10 proc.).

- Jednocześnie kolejny tydzień z rzędu spada sprzedaż wody - największej kategorii wśród napojów bezalkoholowych. Może to wynikać z faktu, że znaczna część sprzedaży wiązała się wcześniej z przebywaniem poza domem i aktywnością sportową oraz zakupem małych opakowań do szkoły. Pozytywnym skutkiem ubocznym może być zatem mniejsze zużycie plastikowych butelek - wskazuje Rybołowicz, cytowana w komunikacie prasowym Nielsena.

I tak wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 14 proc. Jeżeli natomiast porównać tydzień 14. z tygodniem 13., to wzrost wyniósł 15 proc.

Jeszcze lepiej wyglądają wyniki wartości sprzedaży online. Przy porównaniu tygodni 14. i 13. wynik wzrósł o 35 proc. na korzyść tego pierwszego.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)