Po wielkanocne zapasy do sklepów. Z badania wynika, że Polacy kupowali więcej

W minionym tygodniu Polacy ruszyli do sklepów, by lepiej zaopatrzyć na święta wielkanocne. Z badania Nielsena wynika, że wartość sprzedaży koszyka zakupowego wzrosła w pierwszym tygodniu kwietnia o 15 proc., w porównaniu z okresem tydzień wcześniej.

Polacy ruszyli do sklepów, by uzupełnić zapasy na Wielkanoc.
Źródło zdjęć: © PAP | Nicola Fossella
oprac.  KRO

Tydzień 14. (30.03-5.04.) stał pod znakiem zakupów żywności. Polacy uzupełniali swoje zapasy na wielkanocny stół, co widać przede wszystkim po fakcie, że wartość sprzedaży jajek wzrosła aż o 88 proc. w tydzień.

Innymi produktami, których wartość sprzedaży odnotowała wysoki wzrost to mleko (o 53 proc.) oraz sery (o 35 proc.).

- Polacy tradycyjnie zaczynają swe przygotowania ok. 2 tygodnie przed świętami, ten okres przypadł w tym roku na tydzień 14. Wartość sprzedaży koszyka wzrosła zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i poprzedniego tygodnia w tym roku. Podobnie sprzedaż w Internecie. Nielsen odnotował dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży produktów wskazujących na świąteczne wypieki: jajka, mleko, sery - tłumaczy Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Zobacz też: Koronawirus a branża jubilerska. "Zamknięte urzędy wywołały paraliż. Sytuacja patologiczna"

Natomiast najwyższy spadek wartości sprzedaży zanotowały kosmetyki do twarzy (53 proc. na minusie), lody (-33 proc.) i woda (-10 proc.).

- Jednocześnie kolejny tydzień z rzędu spada sprzedaż wody - największej kategorii wśród napojów bezalkoholowych. Może to wynikać z faktu, że znaczna część sprzedaży wiązała się wcześniej z przebywaniem poza domem i aktywnością sportową oraz zakupem małych opakowań do szkoły. Pozytywnym skutkiem ubocznym może być zatem mniejsze zużycie plastikowych butelek - wskazuje Rybołowicz, cytowana w komunikacie prasowym Nielsena.

I tak wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 14 proc. Jeżeli natomiast porównać tydzień 14. z tygodniem 13., to wzrost wyniósł 15 proc.

Jeszcze lepiej wyglądają wyniki wartości sprzedaży online. Przy porównaniu tygodni 14. i 13. wynik wzrósł o 35 proc. na korzyść tego pierwszego.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Wybrane dla Ciebie
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀