Po wielkanocne zapasy do sklepów. Z badania wynika, że Polacy kupowali więcej

W minionym tygodniu Polacy ruszyli do sklepów, by lepiej zaopatrzyć na święta wielkanocne. Z badania Nielsena wynika, że wartość sprzedaży koszyka zakupowego wzrosła w pierwszym tygodniu kwietnia o 15 proc., w porównaniu z okresem tydzień wcześniej.

Polacy ruszyli do sklepów, by uzupełnić zapasy na Wielkanoc.
Źródło zdjęć: © PAP | Nicola Fossella
oprac.  KRO

Tydzień 14. (30.03-5.04.) stał pod znakiem zakupów żywności. Polacy uzupełniali swoje zapasy na wielkanocny stół, co widać przede wszystkim po fakcie, że wartość sprzedaży jajek wzrosła aż o 88 proc. w tydzień.

Innymi produktami, których wartość sprzedaży odnotowała wysoki wzrost to mleko (o 53 proc.) oraz sery (o 35 proc.).

- Polacy tradycyjnie zaczynają swe przygotowania ok. 2 tygodnie przed świętami, ten okres przypadł w tym roku na tydzień 14. Wartość sprzedaży koszyka wzrosła zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i poprzedniego tygodnia w tym roku. Podobnie sprzedaż w Internecie. Nielsen odnotował dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży produktów wskazujących na świąteczne wypieki: jajka, mleko, sery - tłumaczy Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Zobacz też: Koronawirus a branża jubilerska. "Zamknięte urzędy wywołały paraliż. Sytuacja patologiczna"

Natomiast najwyższy spadek wartości sprzedaży zanotowały kosmetyki do twarzy (53 proc. na minusie), lody (-33 proc.) i woda (-10 proc.).

- Jednocześnie kolejny tydzień z rzędu spada sprzedaż wody - największej kategorii wśród napojów bezalkoholowych. Może to wynikać z faktu, że znaczna część sprzedaży wiązała się wcześniej z przebywaniem poza domem i aktywnością sportową oraz zakupem małych opakowań do szkoły. Pozytywnym skutkiem ubocznym może być zatem mniejsze zużycie plastikowych butelek - wskazuje Rybołowicz, cytowana w komunikacie prasowym Nielsena.

I tak wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 14 proc. Jeżeli natomiast porównać tydzień 14. z tygodniem 13., to wzrost wyniósł 15 proc.

Jeszcze lepiej wyglądają wyniki wartości sprzedaży online. Przy porównaniu tygodni 14. i 13. wynik wzrósł o 35 proc. na korzyść tego pierwszego.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Wybrane dla Ciebie
Gdzie wyrzucić pusty dezodorant? Wielu popełnia ten błąd
Gdzie wyrzucić pusty dezodorant? Wielu popełnia ten błąd
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
Wandale przebili opony nożami. Prawie 90 uszkodzonych samochodów
Wandale przebili opony nożami. Prawie 90 uszkodzonych samochodów
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku