Poczta Polska wprowadza specjalną aplikację. Ma dać klientom nowe możliwości

Poczta Polska uruchomiła aplikację Pocztex Mobile, która umożliwia śledzenie przesyłek Pocztex oraz ich obsługę za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wprowadza też szeregi innych udogodnień dla klientów.

Poczta Polska udostępniła aplikację do obsługi przesyłek kurierskich
Poczta Polska udostępniła aplikację do obsługi przesyłek kurierskich
Źródło zdjęć: © Flickr

16.10.2023 | aktual.: 16.10.2023 12:57

Według Poczty Polskiej, aplikacja Pocztex Mobile umożliwia także wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, w których można odebrać i nadać przesyłki na terenie całego kraju. Aplikacja pozwala także na automatyczne uruchomienie nawigacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak korzystać z aplikacji Poczty Polskiej?

Aby korzystać z aplikacji należy wcześniej się zarejestrować i ustawić hasło wraz z loginem, podać dane kontaktowe, zaakceptować regulamin, za pośrednictwem maila lub poprzez konta Google, Apple, Facebook lub Envelo. Aplikację mobilną można pobrać za pośrednictwem App Store (telefony z systemem iOS) lub Google Play (telefony z systemem Android). Aplikacja jest bezpłatna i nie zawiera reklam, gdy użytkownik nie wyrazi zgody na komunikaty marketingowe. Brak zgód nie blokuje możliwości korzystania z aplikacji.

"Dla osób, które pobrały aplikację i założyły konto, ale z różnych powodów nie mają dostępu do telefonu, a chcą korzystać z funkcjonalności Pocztex Mobile, Poczta Polska uruchomiła stronę aplikacja.pocztex.pl. Można się do niej zalogować za pomocą tych samych danych, które klient wykorzystuje przy logowaniu do aplikacji. Strona ma taką samą funkcjonalność jak aplikacja mobilna" - wskazała Poczta.

Poczta Polska rozwija nowe usługi dla klientów

Poczta Polska to największy operator pocztowy na rynku krajowym. Zatrudnia ponad 66 tys. pracowników, a jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych w całej Polsce. Poczta najpierw liczyła na współpracę z Orlenem w ramach kooperacji. Jednak koncern naftowy obrał inną strategię i wybrał działanie na własną rękę. W konsekwencji dziś posiada 3,4 tys. maszyn. Do tego przesyłki można odebrać też na: 1,1 tys. stacji, w 700 kioskach Ruchu i ok. 5 tys. punktów partnerskich.

Dlatego też PP w 2019 r. postawiła na współpracę z firmą SwipBox, a w jej efekcie powstało ok. 200 automatów. Dziś jednak strona internetowa operatora wskazuje, że klienci mogą skorzystać z 83 automatów. PP podkreśla też, że nawiązała współpracę "z jednym ze światowych potentatów na rynku tego typu maszyn", choć nie wymienia jego nazwy. Jednak jej następstwem ma być znaczące zwiększenie liczby automatów w 2024 r. Firma przypomina też, że współpracuje w zakresie dostaw paczek z Biedronką.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)