Podróż z Kartą Dużej Rodziny. PKP Intercity odpowiada na nasz tekst

Pasażerowie, którzy planują podróż z wyprzedzeniem są premiowani tańszymi biletami - pisze PKP Intercity w odpowiedzi na naszą publikację. Opisaliśmy w niej perypetie pana Krzysztofa, który chciał wybrać się z dziećmi nad morze korzystając z Karty Dużej Rodziny.

Podróż z Kartą Dużej Rodziny. PKP Intercity odpowiada na nasz tekst
Źródło zdjęć: © East News
Agata Kalińska

10.05.2017 | aktual.: 10.05.2017 13:30

Do korzystania z Karty Dużej Rodziny uprawnionych jest około dwóch milionów Polaków. Karta to system zniżek i innych korzyści dla rodzin z co najmniej trójką dzieci. Mogą one liczyć na przykład na tańsze bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe, wystawy czy przejazdy komunikacją miejską. Rząd już zapowiedział, że chce rozszerzyć grono uprawnionych o rodziców, którzy kiedykolwiek wychowywali trójkę lub więcej dzieci (nawet jeśli te dzieci są już dorosłe).

Jednak Karta nie zawsze daje takie benefity, jakich rodzice mogliby się spodziewać. Przekonał się o tym pan Krzysztof, który zgłosił się do redakcji Wirtualnej Polski w zeszłym tygodniu. Pan Krzysztof chciał się wybrać z żoną i dwójką młodszych dzieci na jednodniowy wypad nad morze. Okazało się jednak, że najtańszy bilet na pendolino nad morze to koszt 150 zł. Tańsze oferty nie były dostępne, inne zniżki również. Po zsumowaniu cen i odliczeniu ulgi z karty wyszło, że w jedną stronę trzeba zapłacić niemal 200 zł. Pan Krzysztof uznał, że nie stać go na wypad za 400 zł w obie strony i z wyjazdu nic nie wyszło. Całą odyseję opisywaliśmy tutaj.

- Pasażerowie, którzy planują podróż z wyprzedzeniem pociągami Pendolino są premiowani tańszymi biletami. Ceny biletów na składy EIP zaczynają się od 49 zł, a po ich wyczerpaniu można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży - tak do sprawy odnosi się PKP Intercity. Przewoźnik najpierw udostępnia bilety z 30-proc. rabatem, a następnie z 20- i 10-proc. zniżką. - Po wyprzedaniu biletów w niższych cenach obowiązują stawki bazowe. Podobne zasady (tzn. najpierw do sprzedaży udostępniane są najtańsze bilety) obowiązują również w liniach lotniczych czy u przewoźników autobusowych - tłumaczy biuro prasowe spółki.

PKP Intercity wkazuje także, że nad morze nie trzeba jechać pendolino, a tańszym ekspresem. - W takim przypadku podróż w dwie strony, dla rodziny pięcioosobowej (2 dorosłych i 3 dzieci w wieku szkolnym), z Kartą Dużej Rodziny, to koszt niecałych 350 zł. Przykładowo: ekonomicznym składem kategorii InterCity (IC), od grudnia zeszłego roku, z Warszawy do Trójmiasta można pojechać w czasie nieco ponad 3 godziny - zachwala przewoźnik. Pan Krzystof jednak szukał tańszego pociągu. Z systemu rezerwacyjnego dowiedział się jednak, że "nie ma możliwości wspólnego umieszczenia wszystkich osób w tym pociągu".

PKP Intercity ma za sobą dobry rok. Nie dość, że spółka odnotowała pierwszy od lat zysk, to jeszcze przewiozła 38,5 mln podróżnych, czyli o ponad 7 mln więcej niż rok wcześniej. Najwyższą frekwencję przewoźnik miał w pociągach kursujących na linii Kraków - Warszawa. W 2016 roku na tej trasie podróżowało 2,4 mln osób, co oznacza najlepszy wynik w historii spółki. Dużą popularnością cieszyła się również trasa Warszawa – Trójmiasto. Pociągami na tej trasie pojechało ponad 1,6 mln pasażerów, co było o 22 proc. lepszym wynikiem niż w 2015 roku.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)