WAŻNE
TERAZ

Prokuratura działa ws. Ziobry. Jest postanowienie po decyzji Sejmu

Polacy chcą droższych seriali

Statystyczny Polak w ubiegłym roku spędzał przed telewizorem ok. 4 godzin dziennie. Telewizje chcą to wykorzystać. Przedstawiciele branży producenckiej przewidują, że nowe seriale przyciągną więcej widzów. Zapowiadają produkcje za ogromne pieniądze i realizowane z iście hollywoodzkim rozmachem.

Obraz
Źródło zdjęć: © wp.pl/Łukasz Szełemej

Choć w polskiej telewizji nadal królują seriale komediowe, to firmy producenckie zamierzają nieco zmienić kierunek. Teraz ma być więcej produkcji historycznych i kryminalnych. Powodem tych zmian jest kryzys na rynku reklamy telewizyjnej. Zdaniem producentów to może zmusić stacje TV do mocniejszego inwestowania w seriale zamiast w programy rozrywkowe na żywo. Koszty ich produkcji są ogromne, a oglądalność spada z sezonu na sezon.

Teraz można się spodziewać więcej seriali i filmów fabularnych o tematyce historycznej. Są one bardzo kosztowne ze względu na konieczność odtworzenia realiów historycznych, ale od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Ile to razy każdy z nas obejrzał ekranizację "Trylogii" Sienkiewicza?

Na jesieni do kin trafi "Bitwa pod Wiedniem", która kosztowała aż 50 mln zł. W jej finansowanie włączył się KGHM - donosi "Rzeczpospolita". W planach jest również nakręcenie filmu "Miasto" w reżyserii Jana Komasy. Będzie to film o powstaniu warszawskim, a jego realizacja ma kosztować nawet 20 mln zł.

Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający spółki Endemol, ocenia, że Polakom nudzą się już lekkie, komediowe formaty telewizyjne. Jego zdaniem ich miejsce zastąpią seriale przypominające produkcje filmowe. Nakręcenie serialu z wyższej półki, zwłaszcza historycznego, może kosztować nawet 700 tys. zł za odcinek.

Z tego powodu można spodziewać się większej liczby produkcji paradokumentalnych i telenowel, jak np. "Pamiętniki z wakacji" czy "Surowi rodzice". Wyprodukowanie jednego odcinka takiego programu to ok. 150 tys. zł.

Dane z 2011 roku wykazują, że najwięcej telewidzów przyciągały seriale: "Ranczo" (8,51 mln), "M jak miłość" (8,41 mln), "Ojciec Mateusz" (5,95 mln) oraz "Na dobre i na złe" (5,52).

Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów