Trwa ładowanie...

Polacy chcą oszczędzić na majówce. Hotelarze mają powody do obaw

Wyjazd w tegoroczną majówkę planuje większa liczba Polaków niż rok temu. Ale to koniec dobrych wiadomości dla branży turystycznej. Prawie połowa ankietowanych nie zamierza korzystać z noclegu poza domem. Duża część podróżnych stawia na jednodniowe eskapady blisko miejsca zamieszkania.

Polacy chcą oszczędzić na majówce. Hotelarze będą niezadowoleniPolacy chcą oszczędzić na majówce. Hotelarze będą niezadowoleniŹródło: Adobe Stock, fot: carballo
d1dza5g
d1dza5g

Wyniki badania przeprowadzonego dla Polskiej Organizacji Turystycznej nie pozostawiają złudzeń. Niemal połowa ankietowanych nie zamierza w czasie majówki skorzystać z noclegu poza miejscem zamieszkania, a ponad jedna trzecia respondentów planuje jednodniowe wycieczki po okolicy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Na obciachu zarobiła miliony! Polacy pokochali klapki Kubota - Alina Sztoch w Biznes Klasie

Ogółem wyjazd w okresie 1-5 maja deklaruje 43 proc. ankietowanych. To o 10 p.p. więcej niż rok temu. Co czwarty respondent deklaruje, że majówkę spędzi na wyjeździe krajowym. 39 proc. wskazało, że celem tych wyjazdów jest wypoczynek i relaks, 21 proc. wskazało "wycieczki piesze i spacery". Zwiedzanie atrakcji turystycznych i kulturalnych oraz odwiedziny u krewnych i znajomych mam być celem po 13 proc. respondentów.

d1dza5g

Najbardziej popularnym kierunkiem wyjazdów krajowych są góry, w które wybiera się 34 proc. wyjeżdżających. Do miast, nad morze czy w inne miejsca planuje wyjechać po mniej więcej 20 proc. spośród tych, którzy majówkę spędzą na wyjeździe krajowym. Niemal 60 proc. planujących wyjazd krajowy zamierza skorzystać z płatnej bazy noclegowej, natomiast 32 proc. zatrzyma się u rodziny lub znajomych, we własnym domku wakacyjnym, mieszkaniu czy na działce, lub innym bezpłatnym miejscu noclegowym.

Hotelarze pozostają optymistami

W ankiecie przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego w połowie kwietnia połowa obiektów noclegowych deklarowała 50 proc. obłożenie. W komunikacie zwrócono uwagę, że w 54 proc. hoteli frekwencja spadła w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wynikało to jednak częściowo ze spadku zainteresowania usługami hoteli biznesowych.

W komunikacie Izba podkreślała, że okres majówki zapowiada się na udany. Tak samo IGHP oceniła minione Święta Wielkanocne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1dza5g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dza5g