Polacy najchętniej poszliby na piwo z Obamą i Kukizem

Paweł Kukiz i Barack Obama to politycy, z którymi Polacy najchętniej wybraliby się na piwo - wynika z najnowszego rankingu Grupy Żywiec. Na prezydenta USA wskazało 82 proc. respondentów, zaś na lidera ugrupowania Kukiz'15 - 58 proc. głosujących.

Polacy najchętniej poszliby na piwo z Obamą i Kukizem
Źródło zdjęć: © Fotolia | fotolia.com

30.12.2016 | aktual.: 30.12.2016 17:59

Z którym z polityków najchętniej pójdziemy na piwo?

Jak wynika z tegorocznego badania pt. "Z którym politykiem Polacy najchętniej wybraliby się na piwo?", Paweł Kukiz został wskazany przez 58,2 proc. badanych. Poprawił swój wynik z zeszłego roku, kiedy wybrało go 55,4 proc. głosujących.

Ranking Grupy Żywiec z 2016 dotyczył przedstawicieli świata polityki krajowej i zagranicznej. W polskim TOP 5 tuż po byłym muzyku zespołu Piersi znaleźli się z bardzo podobnym wynikiem kolejno: przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk (52,2 proc.) oraz prezydent Andrzej Duda (52 proc).

W poprzednim badaniu Andrzej Duda uplasował się na drugiej pozycji, natomiast Donald Tusk poprawił swój zeszłoroczny wynik, wyprzedzając prezydenta Słupska Roberta Biedronia (48,4 proc.) oraz Piotra Liroya-Marzec (45,8 proc.), który wyparł z pierwszej piątki przewodniczącego partii Nowoczesna, Ryszarda Petru. Ciekawe, co politycy usłyszeliby od Polaków podczas takiego spotkania.

Barack Obama, Królowa Elżbieta II i Hillary Clinton

Ranking Grupy Żywiec zdradza również sympatie Polaków względem zagranicznych polityków. Tu, podobnie jak w przypadku Polski, respondenci wskazali nazwiska polityków stale obecnych w mediach. Pierwsze miejsce zajął Barack Obama, zdobywając 82,1 proc. wskazań. Drugie miejsce przypadło królowej Elżbiecie II (65,6 proc.). Na trzeciej pozycji znalazła się Hillary Clinton (51,1 proc.), zaś na czwartej - Angela Merkel (49,6 proc.). TOP 5 zamyka Donald Trump z wynikiem 44,6 proc.

Co miało wpływ na taki wynik?

Według Kuby Antoszewskiego z instytutu badawczego Kantar Millward Brown za takimi wynikami przemawiały - jak się wydaje - dwa motywy. Z jednej strony wysoka pozycja, znaczenie polityka zarówno w polityce polskiej, jak i międzynarodowej, z drugiej - poczucie bliskości, sympatii.

Badanie przeprowadziła na zlecenie Grupy Żywiec firma Kantar Millward Brown. Badanie CAWI wykonano wśród 501 internautów w wieku powyżej 18 lat. Zostało zrealizowane w dniach 1-5 grudnia 2016 r.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)