Polacy tłumnie ruszyli na zakupy internetowe
W tym roku wartość handlu internetowego w Polsce powinna przekroczyć poziom 40 mld zł.
Już 42 proc. użytkowników internetu w Polsce robi zakupy także z jego wykorzystaniem - wynika z najnowszych danych Eurostatu. Informuje o tym w środę "Rzeczpospolita".
To wciąż poniżej unijnej średniej wynoszącej 54 proc., ale nasz kraj jest liderem, jeśli chodzi o tempo rozwoju - zaznacza gazeta.
Jak czytamy w artykule, w porównaniu z 2015 r. liczba e-kupujących wzrosła o 7 pkt proc., co jest wynikiem nie tylko najlepszym w UE, ale również znacznie lepszym niż rezultaty naszego rynku z ostatnich lat. Udział robiących e-zakupy rósł wcześniej maksymalnie o 1-2 pkt proc. rocznie.
"Sklepy internetowe dojrzały, ich oferta jest już znacznie szersza niż jakiegokolwiek sklepu tradycyjnego" - tłumaczy prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Do tego coraz więcej firm znanych głównie ze stacjonarnych placówek rozwija swoje operacje w sieci - informuje "Rzeczpospolita".
Według publikacji, w tym roku wartość handlu internetowego w Polsce powinna przekroczyć poziom 40 mld zł.