Trwa ładowanie...

Polacy wodzeni za nos. Tak firmy mogą wykorzystać zapachy

Budowanie wizerunku za pomocą określonych aromatów to trend, który wzbudza coraz większe zainteresowanie firm i ich marketingowców - informuje w poniedziałek "Puls Biznesu". Polacy na przykład lubią zapach skoszonej trawy oraz powietrza po deszczu.

Polacy wodzeni za nos. Tak firmy mogą wykorzystać zapachyŹródło: Pixabay.com
d441von
d441von

Badania dowodzą, że aż 94 proc. przekazów promocyjnych skupionych jest na dotarciu do konsumenta poprzez zmysł wzroku i słuchu. Jednak aż 75 proc. codziennych emocji jest wywołanych tym, co ludzie odczuwają dzięki powonieniu.

Okazuje się, że to właśnie zapach jest jednym z narzędzi, obok których marketingowcy nie powinni przechodzić obojętnie.

Tym bardziej że dzięki odpowiednio dobranym kompozycjom zapachowym klienci lepiej zapamiętują i szybciej rozpoznają marki, a to natomiast ma pozytywny wpływ na budowanie ich trwałego wizerunku i na chęć dokonania zakupu.

Aromaty spożywcze. Co powinniśmy o nich wiedzieć?

Jednak reakcja na określone aromaty może być różna w zależności od regionu i obszaru kulturowego. Polacy pozytywnie reagują na zapach świeżo skoszonej trawy i powietrza po deszczu.

d441von

Ulubione zapachy wykorzystują sklepy i firmy, o czym pisaliśmy już na naszych łamach wielokrotnie. Na przykład przed świętami decydujący jest zapach pomarańczy.

- Najłatwiej teraz trafić do stanowiących potężną grupę klientów 40-latków przez nutę pomarańczy. Dla nich ten akurat zapach kojarzy się ze świętami w PRL. Przypomina emocje związane z otwieraniem prezentów i dzieciństwem - mówił nam pod koniec ubiegłego roku ekspert w tej dzidzinie, dr Marek Borowiński.

d441von
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d441von