Trwa ładowanie...
dpy7ilw

Polskie owoce zakosztują światowej reklamy

Polscy producenci truskawek, borówek i porzeczek ruszają ze światową promocją tych owoców - informuje "Puls Biznesu". Będą korzystali z doświadczeń polskich sadowników, którzy w ubiegłym roku stali się numerem jeden w światowym handlu świeżymi jabłkami.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Polskie owoce zakosztują światowej reklamy
(AFP, Fot: Roland Weihreuch)
dpy7ilw

Nic nie stoi na przeszkodzie, by stało się tak również z innymi owocami. W handlu malinami i porzeczkami nie mamy sobie równych. W borówce amerykańskiej zajmujemy trzecie miejsce na świecie, a w truskawkach drugie w Europie. Co roku produkujemy 500 tys. ton owoców jagodowych (zaliczamy do nich również agrest i aronię), które rozchodziły się dotąd po świecie bez żadnej reklamy.

Teraz ich producenci przez 2014 r. będą prowadzić pilotażową kampanię w Polsce, a przez kolejne trzy lata zachęcać do ich kupowania Austriaków, Szwedów, Finów i Czechów.

Koszt tych działań przekroczy 4 mln euro, ale organizatorzy czekają jeszcze na dofinansowanie unijne.

dpy7ilw

Podziel się opinią

Share
dpy7ilw
dpy7ilw