Trwa ładowanie...

Ponad 100 tys. klientów naraz w e-sklepie PGG. Pod kopalnią komitet kolejkowy

Ponad 103 tys. klientów próbowało w szczytowym momencie kupić we wtorek węgiel w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej (PGG). Skierowane do sprzedaży ok. 25 tys. ton starczyło na ponad sześć godzin. Zakupu dokonało 5,8 tys. osób - wynika z danych górniczej spółki. Przy kopalni Chwałowice w Rybniku powstał komitet kolejkowy. Ludzie po kilka dni stoją w kolejce po węgiel.

Od początku roku e-sklep spółki PGG obsłużył ponad 86 tys. klientów, do których trafiło łącznie ponad 300 tys. ton węgla Od początku roku e-sklep spółki PGG obsłużył ponad 86 tys. klientów, do których trafiło łącznie ponad 300 tys. ton węgla Źródło: Licencjodawca, fot: Tomasz Kawka
d3peesc
d3peesc

Wtorek był pierwszym dniem internetowej sprzedaży węgla z PGG na nowych zasadach - odtąd surowiec jest dostępny w e-sklepie dwa razy w tygodniu: we wtorki i czwartki, zamiast - jak wcześniej - codziennie.

Największy krajowy producent zapewnia przy tym, że nie zmniejsza się ilość węgla dostępnego przez internet. Przeciwnie - w miarę możliwości firmy będzie ona zwiększana.

Tysiąc zł za tonę węgla. Taniej się nie da

- Podczas wczorajszej sesji do sprzedaży dla klientów skierowano również rekordową ilość towaru – łącznie ponad 25 tys. ton. Sesja sprzedażowa rozpoczęła się o godz. 16 i trwała ponad sześć godzin, do wyczerpania dziennego zapasu - poinformował w środę rzecznik Polskiej Grupy Górniczej Tomasz Głogowski.

Jego zdaniem klienci pozytywnie przyjęli zmianę funkcjonalności sklepu internetowego, o czy mogą świadczyć m.in. pozytywne komentarze w mediach społecznościowych. Podczas wtorkowej sesji dokonano rekordową ilość transakcji – węgiel (głównie luzem) znalazło 5,8 tys. nabywców.

d3peesc

Ograniczenie internetowej oferty do dwóch popołudniowych sesji w tygodniu ma usprawnić sprzedaż węgla dla gospodarstw domowych. "Ilość węgla sprzedawanego przez sklep internetowy nie ulega zmianie. Zmieniliśmy jedynie ilość sesji na dwie w tygodniu, ze znacznie większą ilością węgla przeznaczonego dla klientów" – informuje PGG.

Dalsza częsć artykułu pod materiałem wideo

Rząd chce zamykać kopalnie. Znamy szczegóły

Od początku roku e-sklep spółki obsłużył ponad 86 tys. klientów, do których trafiło łącznie ponad 300 tys. ton węgla. W sklepie internetowym zarejestrowanych jest obecnie 318 tys. kont użytkowników.

d3peesc

Zachętą do zakupu węgla bezpośrednio u producenta jest cena - nawet trzykrotnie niższa w porównaniu do prywatnych składów opałowych. Tona węgla opałowego w PGG kosztuje ok. 1 tys. zł. U pośredników jest to często 2,5-3 razy więcej.

Obecnie cała dobowa produkcja węgla opałowego dla gospodarstw domowych jest kierowana do sprzedaży w trzech kanałach dystrybucji: za pośrednictwem sklepu internetowego PGG, bezpośrednio w kopalniach oraz poprzez autoryzowane składy węgla w różnych częściach Polski.

d3peesc

Stoją kilka dni w kolejce

- Cały czas pracujemy nad poprawą funkcjonalności sklepu, wdrażamy nowe rozwiązania. Zainteresowanie klientów jest ogromnepoinformował rzecznik PGG.

Doszło do tego, że przy kopalni Chwałowice w Rybniku zawiązał się komitet kolejkowy. Jest lista, na którą się wpisują chętni. Wpisując się we wtorek, węgiel najwcześniej można dostać w piątek, ale to ludzi nie zraża - informował we wtorek "Fakt".

d3peesc

- Jak mam przepłacić, to lepiej postać. Muszę kupić węgiel mamie. Co mam robić? Trzeba stać – mówi dziennikowi pan Roch, który jest emerytowanym górnikiem. W stanie w kolejce zaangażowane są całe rodziny. Młodzi próbują się zalogować na stronie PGG, starsi stoją w kolejce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3peesc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3peesc