Ponad 470 mln zł na remont części trasy kolejowej Warszawa-Gdynia
Ponad 470 mln zł netto ma kosztować modernizacja fragmentu linii kolejowej Warszawa-Gdynia. W środę PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z konsorcjum Polkor LCS Ciechanów umowę w sprawie remontu odcinka Świercze-Ciechanów.
16.09.2009 | aktual.: 16.09.2009 18:01
Rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki powiedział PAP, że to największy pod względem wartości kontrakt zawarty w tym roku przez spółkę i jeden z największych w historii.
Pieniądze na inwestycję będą pochodzić z budżetu państwa oraz unijnego Funduszu Spójności. W ciągu 2 lat wyremontowane mają być tory i podtorze, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem.
Konsorcjum Polkor LCS Ciechanów, które wykona prace, tworzą firmy: lider konsorcjum, spółka Tchas z Czech, Tchas Polska, Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych grupa ZUE SA, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Leonhard Weiss.
Modernizowany fragment to część linii kolejowej Gdynia-Gdańsk-Warszawa, będącej początkowym odcinkiem transeuropejskiego korytarza transportowego E-65 z Gdyni przez Zebrzydowice i Wiedeń do Rijeki. Modernizacja linii trwa od 2007 r., a jej zakończenie jest planowane na 2013 rok.
_ Linia jest w relatywnie dobrym stanie, ale modernizacja podniesie jej standard. Ponadto zdemontowane elementy torów zostaną później wykorzystane do remontów innych, o wiele bardziej zdewastowanych odcinków, więc korzyść jest podwójna _ - powiedział Łańcucki.
Po modernizacji linii nowoczesne, specjalnie przystosowane składy mają jeździć z prędkością 200 km/godz, a pozostałe pociągi 160 km/godz. Obecnie trasę tę pokonują z prędkością 120 km/godz.