Poprawa nastrojów konsumenckich; WOK wzrósł w II o 3,12 pkt. mdm - Ipsos
...
28.02.2011 | aktual.: 28.02.2011 14:53
28.02. Warszawa (PAP) - W lutym Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 3,12 pkt. w porównaniu do stycznia i zanotował 86,7 pkt - wynika z sondażu Ipsos.
"Po czterech miesiącach spadków nastrojów luty przyniósł wreszcie lekką poprawę mierzonego przez Ipsos Wskaźnika Optymizmu Konsumentów. Wzrost o 3,1 pkt. w porównaniu do stycznia dał wynik 86,7 pkt., co oznacza, że nastroje zbliżyły się na powrót do poziomu grudniowego. Jest to jednocześnie o 6,4 pkt. gorszy rezultat niż uzyskany przed rokiem - w lutym 2010. Choć ubyło nieco pesymistów, wciąż 61 proc. Polaków uważa, że sprawy kraju zmierzają w złym kierunku. Zdania przeciwnego jest tylko co czwarty z nas" - napisano w komentarzu.
"Za obecną zmianą WOK stoi przede wszystkim pewna poprawa ocen sytuacji gospodarczej. Wskaźnik Klimatu Gospodarczego wzrósł o 7,3 pkt., dzięki czemu odrobił nieco ponad połowę straty z ubiegłego miesiąca i wynosi obecnie 74,8 pkt. Jego obecny poziom można traktować bardziej jako uspokojenie ocen gospodarki po tak dużym spadku, jaki miał miejsce w ubiegłym miesiącu (- 12,6 pkt)" - napisano.
Poniżej wskaźniki:
luty'11 styczeń'11 zmiana
.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów: 86,70 pkt 83,58 pkt 3,12 pkt
Klimat Gospodarczy: 74,83 pkt 67,50 pkt 7,33 pkt
Skłonność do Zakupów: 94,62 pkt 94,30 pkt 0,32 pkt
Wskaźnik Bieżący 74,28 pkt 73,16 pkt 1,12 pkt
Wskaźnik Oczekiwań 92,62 pkt 87,72 pkt 4,90 pkt
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 10 a 16 lutego 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1009 Polaków, którzy ukończyli 15 lat. (PAP)
map/ gor/