Popularna drogeria zamyka sklepy w Polsce. Trwa wyprzedaż

Sieć drogerii Kontigo likwiduje kolejne placówki stacjonarne. Docelowo sklep chce działać wyłącznie w internecie. Obecnie sieć działa nad Wisłą w kilkunastu lokalizacjach. Pierwszy sklep Kontigo w Polsce został uruchomiony w 2014 r. przy ulicy Chmielnej w Warszawie.

Popularna drogeria zamyka sklepy w Polsce. Trwa wyprzedaż
Popularna drogeria zamyka sklepy w Polsce. Trwa wyprzedaż
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | ©Minerva Studio - stock.adobe.com
oprac. AS

14.07.2024 13:27

Właściciel marki Kontigo, Grupa Eurocash, informowała w przeszłości o stratach finansowych, które ponosi sieć drogerii. W sprawozdaniu za 2022 r. sklepy z kosmetykami były 34 mln zł "pod kreską".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Eurocash podjął więc decyzję o stopniowym zamykaniu sklepów stacjonarnych. W 2019 r. sieć składała się z 32 placówek, pod koniec ubiegłego roku - już tylko z 19. Obecnie, jak pisze Radio Eska, pod szyldem Kontigo działa jeszcze 15 sklepów, a w drogeriach trwa wyprzedaż kosmetyków.

Przedstawiciel Grupy Eurocash przekazał rozgłośni, że docelowo Kontigo będzie rozwijać się wyłącznie w kanale e-commerce. Oznacza to, że marka w całości przeniesie się do internetu, a klienci będą mogli robić zakupy tylko w sklepie online.

"To krok Grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie Projektów w 2025 roku. Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią" - cytuje przedstawicieli Grupy Eurocash Radio Eska.

Radio przypomina, że Kontigo wyróżniało się na tle innych drogerii indywidualnym podejściem do klienta. Obsługa pomagała kupującym w wyborze kosmetyków, a każdy z konsumentów dostawał po zakupie bilet ze spersonalizowanym komplementem.

Problemy drogerii

W ostatnim czasie o zmniejszeniu skali działalności informowała także inna sieć sklepów z kosmetykami - Drogerie Natura. Marka zamknęła w tym roku około 20 sklepów i planuje dalsze cięcia. Firma zamierza pozbyć się nierentownych placówek, skupić się na poprawie rentowności pozostałych sklepów i zwiększać sprzedaż przez internet.

Potencjał w drogeryjnym e-commerce zauważyło niedawno Dino. Sieć przejęła internetową drogerię e-zebra.pl.

"Zamiarem spółki jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce. Założyciele pozostaną w zarządzie eZebra, nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju" – przekazała wcześniej sieć handlowa.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (122)