Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost – lotnisko z potencjałem
Województwo lubuskie konsekwentnie stawia na rozwój gospodarczy, przemysłowy i komunikacyjny. Przykładem tego może być Port Lotniczy Zielona Góra w Babimoście, gdzie w ostatnich latach zrealizowane zostały inwestycje infrastrukturalne za kwotę prawie 17 mln złotych. Hasło, którym kieruje się port lotniczy „Regionalne lotnisko – globalne możliwości”, idealnie odzwierciedla prawdziwe atuty tego miejsca.
17.10.2016 | aktual.: 19.10.2016 10:06
Województwo lubuskie konsekwentnie stawia na rozwój gospodarczy, przemysłowy i komunikacyjny. Przykładem tego może być Port Lotniczy Zielona Góra w Babimoście, gdzie w ostatnich latach zrealizowane zostały inwestycje infrastrukturalne za kwotę prawie 17 mln złotych. Hasło, którym kieruje się port lotniczy „Regionalne lotnisko – globalne możliwości”, idealnie odzwierciedla prawdziwe atuty tego miejsca.
Port Lotniczy Zielona Góra w Babimoście zajmuje powierzchnię 384 ha, a gruntownie zmodernizowana płyta lotniska jest obecnie jedną z najnowocześniejszych w kraju. Na jego zabudowę składa się między innymi 16 byłych hangarów samolotowych, które mogą służyć jako magazyny cargo, terminal pasażerski, terminal cargo oraz instalacje i wyposażenie techniczne obsługi pasażerów, ładunków czy samolotów oraz wiele terenów inwestycyjnych na samym lotnisku i w jego bezpośrednim sąsiedztwie. ##Lubuskie rozwija skrzydła Dla województwa lubuskiego, jednym z celów zaplanowanych do realizacji na najbliższą dekadę, jest zwiększenie dostępności komunikacyjnej. Zapewnienie połączeń lotniczych z innymi miastami – polskimi oraz europejskimi, to niezwykle skuteczny sposób na jego osiągnięcie. Port Lotniczy Zielona Góra w Babimoście, dzięki swojemu potencjałowi, odgrywa kluczową rolę. Wpływają na to m.in. korzystne położenie lotniska, bardzo dobra infrastruktura oraz różnego rodzaju udogodnienia przygotowane dla pasażerów oraz
przedsiębiorców.
Funkcjonowanie Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście przyczynia się do wzrostu znaczenia Regionu Lubuskiego. Rozbudowa terminalu przylotów oraz planowana rozbudowa terminalu odlotów, zwiększą przepustowość pasażerów do 500 000 rocznie – tym samym znacząco podnosząc rangę lotniska. Atutem portu jest także bliska odległość do lotniska w Berlinie oraz w Poznaniu, przez co możliwa jest bilateralna współpraca – obsługa liniowa, uzupełnienie serwisowe lub chartery – zarówno cargo, jak i pasażerskie.
Przez teren gminy Babimost przebiega także szlak komunikacyjny, prowadzący od strony Zielonej Góry do Poznania. Ponadto, w bezpośrednim sąsiedztwie Babimostu znajduje się połączenie z autostradą A-2 oraz drogą ekspresową S-3, co czyni tę lokalizację bardzo korzystną – zarówno dla podróżujących, jak i dla przewoźników cargo. Na korzystne położenie względem szlaków komunikacyjno-transportowych ma także wpływ sąsiedztwo magistrali kolejowej wschód-zachód oraz rzeki Odry.
##Regionalne lotnisko – globalne możliwości Ze względu na brak ograniczeń architektonicznych oraz środowiskowych, loty z Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście mogą odbywać się bez przerwy – przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia, a nowoczesna infrastruktura pozwala na przyjmowanie przez lotnisko samolotów każdego typu. Istotny jest także fakt, iż Port Lotniczy Zielona Góra w Babimoście nie jest objęty normami hałasu – co ma ogromne znaczenie dla samolotów, które już nie spełniają tych wymogów – i może być użytkowany z takim samym natężeniem przez całą dobę.
Lotnisko jest także wyposażone w zaawansowany system nawigacyjny ILS (ang. instrument landing system), dzięki któremu możliwe jest lądowanie samolotów nawet w trudnych warunkach, przy ograniczonej widoczności.
Na lotnisku oraz na otaczających je terenach znajdują się wolne grunty inwestycyjne, które przedsiębiorcy mogą wykorzystać pod rozwój centrów spedycyjno-logistycznych, cargo lotniczego lub innych okołolotniskowych działalności usługowych i produkcyjnych. Tego typu działaniom sprzyja obecność gminnych stref aktywności gospodarczej, Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego oraz Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Kolejnym udogodnieniem dla przedsiębiorców i przewoźników jest fakt, iż port prowadzi obsługę towarową, posiada własny terminal Cargo wraz z chłodnią magazynową oraz stację paliw lotniczych.
Dla podróżujących często dodatkowym kosztem jest konieczność korzystania z płatnego parkingu należącego do lotniska, jednak Port Lotniczy Zielona Góra w Babimoście dysponuje bezpłatnym, całodobowym parkingiem.
Atrakcją dla pasażerów korzystających z lotniska będzie z pewnością miniwinnica, która powstała w tym roku przy nowej hali przylotów. To 150 sadzonek czterech odmian winogron, które kojarzą się z Ziemią Lubuską, jako krainą winem i miodem płynącą.
##Pierwszy lot do Lwowa Port Lotniczy Zielona Góra w Babimoście ma już za sobą pierwszy lot do Lwowa. To nowy kierunek, który jest brany pod uwagę przez władze województwa lubuskiego przy tworzeniu nowej siatki połączeń. Na wizytę studyjną na Ukrainę poleciała kilkunastoosobowa grupa dziennikarzy i przedstawicieli touroperatorów z województwa lubuskiego. – Lwów otwiera się bardzo mocno na świat i Europę, a my chcemy im w tym pomóc – mówi Marszałek Województwa Lubuskiego Elżbieta Anna Polak. Niewykluczone są kolejne loty do Lwowa z Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście.
Artykuł sponsorowany