Potencjał zakupowy polskich konsumentów w '13 wynosi 220 mld euro - GfK
...
11.01. Warszawa (PAP) - Potencjał zakupowy polskich konsumentów w 2013 roku wynosi 220 mld euro - wynika z badania instytutu GfK.
"Według corocznych prognoz instytutu GfK dotyczących siły nabywczej europejskich konsumentów, w 2013 roku potencjał zakupowy polskich konsumentów wyniesie w sumie 220 miliardów euro, co na tle pozostałych konsumenckich rynków europejskich da nam 9 miejsce w rankingu zamożności" - napisano w podsumowaniu badania.
"Indeks Siły Nabywczej GfK to szacowana roczna wartość dóbr i usług, które mogą zostać nabyte przez mieszkańców poszczególnych krajów europejskich. W każdym z krajów analizy GfK biorą pod uwagę łączną wartość zasobów pieniężnych, którą konsumenci na danym rynku mogą przeznaczyć na całość konsumpcji, czyli zakupów obejmujących zakres od dóbr i usług podstawowych i niezbędnych, jak wydatki na utrzymanie czy żywność, po wydatki na dobra i usługi luksusowe, jak np. zagraniczne wyjazdy" - wyjaśnia Gfk. (PAP)
map/ jtt/