Powstanie biżuteryjny gigant? W.Kruk chce przejąć znaną markę

Grupa VRG, która w swoim portfolio posiada m.in. firmę W.Kruk, ogłosiła przejęcie innej znanej marki biżuterii - Lilou. Transakcja ma opiewać na 140 mln zł. Jej celem jest wzmocnienie pozycji VRG na rynku jubilerskim.

Grupa, do której należy W.Kruk, chce przejąć rywalaGrupa, do której należy W.Kruk, chce przejąć rywala
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Maria Glinka
oprac.  Maria Glinka

"Rzeczpospolita" donosi, że VRG od dawna poszukiwała możliwości ekspansji w segmencie jubilerskim. Wcześniej rozważała zakup czeskich Złotych Klejnotów. Teraz, dzięki przejęciu Lilou, spółka zyska dostęp do ponad 45 butików w Polsce, Niemczech i Francji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ofiaromat na Podlasiu. Mieszkańcy podzieleni. "To się nie przyjmie"

W. Kruk przejmuje Lilou

Giełdowa spółka VRG, notowana na warszawskiej giełdzie, ujawniła plany przejęcia marki Lilou. Transakcja, której wartość wynosi 140 mln zł, ma na celu rozszerzenie portfolio VRG o znaną markę biżuterii. Przejęcie obejmuje sieć sklepów z biżuterią i torebkami.

Podpisana umowa przedwstępna zakłada, że VRG stanie się wspólnikiem w kilku spółkach związanych z Lilou. Warunkiem zamknięcia transakcji jest zgoda prezesa UOKiK oraz zmiany w strukturze spółek Lilou.

VRG zapłaci 105 mln zł za udziały i prawa w spółkach Lilou. Dodatkowo, przewidziano tzw. earn-out, który może wynieść do 30 mln zł, w zależności od przyszłych wyników finansowych Lilou.

Zawarcie umowy przyrzeczonej planowane jest najpóźniej do końca maja przyszłego roku. Transakcja jest częścią strategii VRG, która zakłada rozwój poprzez akwizycje marek komplementarnych.

Grupa VRG jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1993 r. Firma zarządza takimi markami jak: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.Kruk.

Z kolei Lilou, założona przez Magdalenę Mousson-Lestang, zdobyła popularność dzięki personalizowanym bransoletkom. Charakterystyczne grawerowane zawieszki stały się znakiem rozpoznawczym marki, przyciągając szerokie grono klientów.

Dwie sieci handlowe rozważają fuzję

Również w Niemczech może dojść niebawem do ważnego połączenia sił. Fuzję rozważają bowiem dwie spółki - Aldi Nord i Aldi Süd. Niemiecki magazyn "WirtschaftWoche" donosi, że rodziny założycieli obu firm prowadzą rozmowy na temat utworzenia wspólnego holdingu.

Oznaczałoby to powstanie jednej z największych sieci handlowych na świecie. Połączone sieci dysponowałyby około 13 tys. placówek w USA i wielu krajach Europy. W Polsce pod marką Aldi działa Aldi Nord.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie