Znana sieć z biżuterią na sprzedaż. Mają 2,7 tys. sklepów na świecie
Claire’s, znana amerykańska sieć z biżuterią i dodatkami, została wystawiona na sprzedaż - donosi Bloomberg. Firma, obecna również w Polsce, zmaga się z problemami w związku z konkurencją ze strony azjatyckich platform. Jednak o jej ostatecznym losie może przesądzić polityka celna Donalda Trumpa.
Firma nie jest jedyną, która odczuwa skutki zmian w branży handlowej. W ostatnim czasie wiele sieci detalicznych w USA i Europie notuje spadki zysków i zamyka placówki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka rozpycha się na Słowacji. Czy jest taniej niż w Polsce? Sprawdzamy
Cła Trumpa pogłębiają kryzys Claire’s
Claire’s, amerykańska sieć specjalizująca się w biżuterii i akcesoriach, szuka nowego właściciela. Według Bloomberga, kluczowym problemem dla Claire’s są cła wprowadzone przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Nowe opłaty celne znacząco podniosły koszty importu towarów, co wpłynęło na rentowność sieci.
Po ugodzie zawartej w maju taryfy na chińskie produkty są obniżone, ale nie wiadomo, czy sytuacja nie ulegnie zmianom.
Dodatkowo Claire’s musi konkurować z tanimi produktami oferowanymi przez azjatyckie platformy internetowe. To sprawia, że utrzymanie dotychczasowej pozycji na rynku staje się coraz trudniejsze.
Claire’s nadal prowadzi działalność, ale przyszłość marki zależy od znalezienia inwestora, który będzie w stanie sprostać nowym wyzwaniom rynkowym.
Claire’s została założona w 1961 r. w USA przez Rowlanda Schaefera, początkowo pod nazwą Fashion Tress Industries, specjalizującą się w perukach. W 1973 r. firma przejęła sieć sklepów Claire’s i zaczęła koncentrować się na biżuterii i akcesoriach, stopniowo rozwijając markę jako globalną sieć sklepów z akcesoriami i biżuterią. Obecnie głównymi klientami sieci są nastolatki i młode kobiety.
Firma posiada ok. 2,7 tys. sklepów na świecie, a w Polsce ok. 30. Sieciówka zadebiutowała nad Wisłą w 2010 r.
Firmy tracą przez cła Trumpa
Polityka celna Trumpa dotknęła też inną amerykańską sieć - At Home Group. W kwietniu 2025 r. "The Wall Street Journal" donosił, że firma z artykułami dekoracyjnymi rozważa złożenie wniosku o upadłość z powodu problemów finansowych.
Cła tylko pogorszyły sytuację, ponieważ spółka sprowadza większość towarów z zagranicy. Firma współpracuje z bankiem inwestycyjnym PJT Partners oraz doradcą operacyjnym AlixPartners LLP, aby znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.