Poznański ośrodek pomocy społecznej najlepszym samorządowym pracodawcą
Regionalny Ośrodek Pomocy Społecznej w Poznaniu wygrał samorządowy konkurs
na pracodawcę, najlepiej dbającego o dobre relacje międzyludzkie i motywującą atmosferę w pracy.
12.04.2014 | aktual.: 12.04.2014 10:46
Wyniki konkursu przedstawił w piątek Tomasz Potkański ze Związku Miast Polskich.
Konkurs "Samorządowy Lider Zarządzania - Samorząd jako pracodawca" został zorganizowany przez Związek Miast Polskich. Piątkowa konferencja podsumowująca drugą już edycję konkursu odbyła się w Senacie.
Podczas konferencji swoje oryginalne pomysły, jak zostać przyjaznym pracodawcą, zaprezentowało 12 samorządów, które dotarły do finału. W konkursie liczyły się "rozwiązania, dotyczące kultury organizacyjnej, sprzyjającej kształtowaniu dobrych relacji międzyludzkich i motywującej atmosfery pracy". W wyłonieniu zwycięzcy zwracano uwagę na takie kryteria jak adekwatność, skuteczność, przejrzystość, trwałość oraz replikowalność wdrożonych pomysłów.
W efekcie jury, które tworzyli przedstawiciele samorządów-finalistów, wskazało jako zwycięzcę Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu i jego "Dom wartości" - załącznik do kodeksu etyki. Na "Dom" składa się polityka antydyskryminacyjna i antymobbingowa (wraz z ustaleniem trybu postępowania w razie wykrycia dyskryminacji lub mobbingu), transparentność podejmowanych decyzji oraz udział pracowników w zarządzaniu urzędem (np. "otwarte drzwi" w gabinecie dyrektora).
Drugie miejsce zajął Urząd Miejski w Dzierżoniowie za oryginalne zasady wynagradzania pracowników, a trzecie Urząd Gminy w Popielowie za ankiety zadowolenia, przeprowadzane wśród pracowników.
"Samorząd w Polsce jest największym pracodawcą. Dlatego bardzo ważne jest wskazanie przykładów modelowych rozwiązań, które mogą być wykorzystane w innych samorządach" - powiedział PAP obecny na konferencji senator Witold Gintowt-Dziewałtowski (PO). "Takie konkursy pomagają też zwrócić uwagę szefom jednostek samorządu na rozwiązania, które w ich gminach, powiatach czy województwach do tej pory nie były stosowane, ale które zastosowane pomogłyby osiągnąć wyższą sprawność urzędów i lepszą obsługę interesantów" - dodał.
(AS)