Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki Yves Rocher Polska
Brak niezbędnych informacji o m.in. prawie odstąpienia od umowy, terminach dostawy oraz miejscu i sposobie składania reklamacji, to praktyki Yves Rocher Polska, które zakwestionowała Prezes UOKiK - podał Urząd w komunikacie. Spółka zobowiązała się do ich zmian.
11.10.2012 | aktual.: 11.10.2012 11:53
Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Yves Rocher Polska w czerwcu br. W jego trakcie stwierdzono, że na stronie internetowej sklepu oraz w przesyłanych do klientów potwierdzeniach zawarcia umowy kupna-sprzedaży brakuje niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, o terminie dostawy, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz organie, który spółkę zarejestrował.
"Tymczasem, zgodnie z prawem, przedsiębiorca ma obowiązek podania rzetelnej i prawdziwej informacji dotyczącej zarówno oferty handlowej, jak również przysługujących konsumentowi praw. Obowiązkowo każdy przedsiębiorca sprzedający produkty w internecie musi poinformować konsumenta np. o możliwości odstąpienia od zawartej umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, czy sposobie składania reklamacji" - napisano w komunikacie Urzędu.
Dodano, że brak takich danych może utrudnić konsumentowi korzystanie z przysługujących mu praw.
Yves Rocher Polska to firma kosmetyczna, która sprzedaje swoje produkty w sklepach tradycyjnych oraz on-line. Z komunikatu UOKiK wynika, że firma zobowiązała się do usunięcia wszystkich kwestionowanych przez Prezes UOKiK praktyk. (PAP)