Problemy rywala Pepco. Zamyka niektóre sklepy w Polsce
KiK, znany niemiecki dyskont z produktami tekstylnymi i niespożywczymi, przeprowadza zmiany na polskim rynku. W 2024 r. otwarto 26 nowych sklepów, ale zamknięto 29. Mimo tego spółka osiągnęła zysk w wysokości 22 mln zł.
Jak informuje portal dlahandlu.pl, likwidacja 29 sklepów KiK w Polsce przyczyniła się do spadku zatrudnienia, które obecnie wynosi 2 831 osób.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Prowadzą second hand. Ściągają towar za milion złotych
Niemiecka sieć zamyka sklepy w Polsce
W 2024 r. KiK osiągnął zysk netto w wysokości 22,03 mln zł, który zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat. To działanie ma na celu poprawę stabilności finansowej firmy.
Jak donosi portal, w 2025 r. planowane jest otwarcie kolejnych 20 sklepów w Polsce. W kolejnych latach spółka planuje systematyczne powiększanie sieci średnio o około 20 placówek rocznie.
Zmiany nie ominęły także kadry zarządzającej. W lutym 2025 r. W lutym 2025 roku, decyzją Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników, ze stanowiska w polskim oddziale odwołany został Wilko Rüdiger Hartmann. Jego odejście symbolicznie zakończyło pewien rozdział w historii spółki w Polsce.
We wrześniu 2025 r. Patrick Zahn zrezygnował z funkcji prezesa całej grupy po 18 latach współpracy.
KiK to niemiecka sieć handlowa, która działa na rynku od 1994 r. i jest jedną z wiodących sieci detalicznych w Europie. Nazwa KiK stanowi akronim od niemieckiego wyrażenia "Kunde ist König", co oznacza "Klient jest królem". W asortymencie znajdują się tekstylia, dodatki do wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD. Dyskont działa w sumie w 14 krajach Europy, a w Polsce jest obecny od 2012 r.
Polska była ósmym rynkiem, na który weszła marka KiK – po Niemczech, Austrii, Czechach, Słowenii, Węgrzech, Słowacji i Chorwacji. W kolejnych latach sieć rozwijała się również w Holandii, Włoszech, Rumunii i Bułgarii.