Przewozy Regionalne muszą zapłacić 100 tys. zł kary
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Przewozy Regionalne ograniczały prawa swoich klientów - poinformowała w czwartek rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch. Przewoźnik będzie musiał zapłacić karę 100 tys. zł.
22.04.2010 | aktual.: 22.04.2010 12:28
Sąd przyznał rację prezes UOKiK, która stwierdziła w grudniu 2008, że postanowienia zawarte w regulaminie świadczenia usług stosowanym przez PKP Przewozy Regionalne (teraz spółka nazywa się Przewozy Regionalne - PAP) naruszają interesy konsumentów.
Chodziło szczególnie o prawa podróżujących na trasach o dł. do 100 km. Jak ustalił urząd, podróżny, który kupił bilet jednorazowy nie mógł zmienić godziny wyjazdu, po rozpoczęciu "terminu ważności biletu" określonego przez przewoźnika. Tymczasem zgodnie z prawem dopóki podróżny nie zajmie miejsca w pociągu, może dokonać każdej zmiany związanej z terminem, godziną wyjazdu, trasą bądź klasą.
Jak poinformowała Cieloch, Sąd oddalił odwołanie przewoźnika. Spółka będzie musiała zmienić swój regulamin oraz zapłacić karę finansową w wysokości 100 tys. złotych.
Zgodnie z prawem, od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym. Jak powiedział PAP rzecznik Przewozów Regionalnych Piotr Olszewski, spółka jeszcze nie otrzymała decyzji sądu, dopiero kiedy to nastąpi zarząd podejmie decyzję, czy będzie apelować.
- Zaskarżone przepisy regulaminu przewozu zostały zmodyfikowane jeszcze w 2008 r. tak, by umożliwiały pasażerom zmianę terminu wyjazdu lub odstąpienie od umowy - powiedział Olszewski.