Przychody Orbisu wzrosły o 3,1% r/r do 326,8 mln zł w I poł. 2014 r.

Warszawa, 18.07.2014 (ISBnews) - Przychody Grupy Hotelowej Orbis zwiększyły się o 3,1% r/r do 326,8 mln zł w I poł. br., przy wzroście średniej ceny za pokój o 2,1% r/r, podała spółka. W samym II kw. przychody wzrosły o 3,2% r/r do 198,3 mln zł.

18.07.2014 08:21

"Utrzymujące się od połowy ubiegłego roku pozytywne nastroje konsumenckie korzystnie wpływają na wskaźniki branży hotelowej. Dowodem tego jest wzrost średniej ceny za pokój (ARR) w Grupie Orbis w obu segmentach biznesowych (+3,6% i +0,9%, odpowiednio w segmencie hoteli ekonomicznych i hoteli klasy średniej i wyższej, w stosunku do roku ubiegłego). Dobre wskaźniki przełożyły się na wzrost przychodów Grupy Hotelowej Orbis o 3,1% do poziomu 326,8 mln zł w pierwszym półroczu 2014 r." - czytamy w komunikacie.

Frekwencja w hotelach grupy zwiększyła się w I półr. br. do 56,1% z 55,7% rok wcześniej, natomiast średnia cena za pokój (ARR) zwiększyła się o 2,1% r/r do 209,1 zł netto. Przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) wzrósł w tym czasie o 3,0% r/r do 117,3 zł, podano także.

W segmencie hoteli ekonomicznych frekwencja spadła o 2,2 pkt proc. r/r do 58,2%, średnia cena za pokój wzrosła o 3,6% r/r do 151,7 zł, natomiast RevPAR spadł o 0,1% do 88,3 zł.

W segmencie up & midscale (3 gwiazdki i więcej) grupa odnotowała wzrost frekwencji o 1,5 pkt proc. do 55,3%, przy wzroście ARR o 0,9% r/r do 232,9 zł i RevPAR - o 3,7% do 128,7 zł.

Hotele Grupy Orbis działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. W 2013 r. spółka odnotowała 683 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)