Przychody reklamowe mediów wzrosły w trzecim kwartale o 9,4%

Według szacunków CR Media Consulting S.A. (spółka zależna Internet Group S.A.) opublikowanych w najnowszym Ad.media Raporcie, przychody reklamowe mediów w ujęciu netto wzrosły w trzecim kwartale 2008 roku o 9,4% względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

Trzeci kwartał, wraz z pojawiającymi się pierwszymi objawami kryzysu na światowych rynkach, pokazał spowolnienie wzrostu względem bardzo wysokiej, kilkunastoprocentowej dynamiki obserwowanej w pierwszej połowie roku. Jednak niezależnie od malejącej dynamiki, polski rynek reklamowy prezentował się wciąż ze swojej silnej strony uzyskując wysoki wzrost.
Tradycyjnie najsłabszy dla mediów kwartał, obejmujący miesiące wakacyjne, przyniósł mediom przychody na poziomie 1,5 mld złotych, z których ponad połowę przejęła telewizja osiągając wciąż bardzo wysoki, dwucyfrowy wzrost względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Ponadprzeciętny wzrost zanotowało również radio natomiast spowolnienie wzrostu rynku reklamy jako pierwsza boleśnie odczuła prasa, której przychody pozostały na niemal niezmienionym poziomie w stosunku do III kwartału 2007 roku. Najwyższą dynamiką cieszy się oczywiście internet, którego przychody zwiększyły się w tym czasie o prawie 1/3.

W ostatnim kwartale roku analitycy CR Media Consulting S.A. spodziewają się dalszego spowolnienia tempa wzrostu rynku reklamy – do 5,7% co pozwoli na osiągnięcie wzrostu na poziomie 10,5% w skali całego roku.

Najnowszy Ad.media Raport zawiera wariantową prognozę rozwoju rynku reklamy w latach następnych. Według najbardziej prawdopodobnego scenariusza rynek reklamy wzrośnie w przyszłym roku o 1,7%.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)