"Puls Biznesu": Slow Food na polskich stołach

Taniej jest produkować jedzenie ze sztucznych konserwantów i barwników. Tylko że coraz więcej klientów od tego ucieka - informuje "Puls Biznesu".

21.08.2015 02:10

Slow Food to ruch, który zawiązał się we Włoszech w latach 80. ubiegłego wieku. Inicjatywa szybko przekształciła się w organizację o międzynarodowym zasięgu. W Polsce działa jako stowarzyszenie Slow Food Polska i chroni oryginalność lokalnych receptur i smaków oraz jakość produktów spożywczych.

Pod skrzydłami polskiego oddziału znajduje się ok. 70 produktów, a za nimi stoją przedsiębiorcy - hodowcy, producenci wyrobów spożywczych, restauratorzy. Ich znakiem rozpoznawczym jest czerwony ślimak.

"Jakość produktów musi wypływać z norm, jakie narzucają sobie sami producenci. Muszą oni wierzyć w sens tego, co robią. Niestety na rynku spożywczym, na którym dominują duże koncerny spożywcze, slowfoodowcom nie jest łatwo. Zajmują niszę i najczęściej aktywizują się lokalnie" - wyjaśnia Jacek Szklarek, prezes Slow Food Polska.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)