Trwa ładowanie...
d2niast
06-10-2016 11:30

Ranking marek: firmy technologiczne i motoryzacyjne najcenniejsze

Wśród 10 najcenniejszych marek na świecie nadal dominują amerykańskie koncerny technologiczne, a pozycję lidera utrzymało Apple - wynika z tegorocznego rankingu firmy Interbrand. Najcenniejszymi markami motoryzacyjnymi są Toyota i Mercedes-Benz.

d2niast
d2niast

Na pierwszych trzech pozycjach rankingu znalazły się amerykańskie koncerny: Apple, Google, Coca-Cola. Na kolejnych znalazły się Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE. Apple pozostaje liderem od 2013 roku, kiedy to zdetronizował Coca-Colę. Tegoroczny raport zdominowały koncerny technologiczne i motoryzacyjne zajmując 29 pozycji na 100. Handel jest natomiast najszybciej rosnącym sektorem z wzrostem wynoszącym 19 proc.

Od zeszłego roku pierwsza piątka nie uległa praktycznie żadnej zmianie - jedynie na miejscu 5. IBM wyprzedziła Toyotę, której wartość wzrosła o 9 proc. Japończycy po raz 13 uzyskali miano najcenniejszej marki motoryzacyjnej wg. Interbrand.

Wartość Apple w 2016 roku wyniosła ponad 178 mld dolarów. Marka Google szacowana jest na ponad 133 mld dolarów, a Coca-Cola na ponad 73 mld. Pozostałe firmy z pierwszej dziesiątki mają marki wyceniane kolejno na ponad 72 mld w przypadku Microsoftu, ponad 53 mld Toyoty, 52,5 mld IBM, niecałe 52 mld Samsunga, ponad 50 mld Amazona, niecałe 43,5 mld Mercedesa-Benza i ponad 43 mld GE.

Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. takie koncerny jak BMW, McDonald, Disney, Intel, Facebook, Cisco, Oracle, Nike, Louis Vuitton i H&M.

d2niast

Największy wzrost wartości marki odnotował w tym roku Facebook, bo aż o 48 proc. Natomiast najwięcej stracił Shell: - 17 proc.

W tegorocznym zestawieniu pojawiły się też nowe marki takie jak: Dior i Tesla.

To 17. zestawienie Interbrand Global Brands Rankings.(PAP)

lm/ jbr/

Leading brand consultancy, Interbrand, named Apple, Google and Coca-Cola the three most valuable brands in its 2016 Best Global Brands report, with automotive and technology brands dominating the ranking-and Tesla and Dior entering the Top 100 brands. Now in its 17th year, the report reveals the Anatomy of Growth, and features an insider's view of how great brands grow great businesses.

d2niast

"It's clear the best global brands are not just weathering change, but driving it," says Jez Frampton, Interbrand's Global Chief Executive Officer. "They understand their Anatomy of Growth is complex, unique and personal; they look inward and outward, expand into new markets, and create better experiences to grow their brands and businesses."

For the fourth year in a row, Apple and Google claimed the top positions. Apple's brand value grew by 5 percent to USD $178,119m, while Google's brand value rose 11 percent to USD $133,252m. Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz and GE round out the Top 10. Dior and Tesla enter the Best Global Brands report for the first time, at #89 and #100 respectively.The world's five Top Growing Brands include Facebook (48 percent growth), Amazon (33 percent), LEGO (25 percent), Nissan (22 percent) and Adobe (21 percent).

With a combined 29 positions, automotive and technology brands dominate this year's report. Retail is the Top Growing Sector, increasing 19 percent, followed by the sporting and luxury sectors-each experiencing a 10 percent increase.

d2niast
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2niast

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj