Trwa ładowanie...
dfbnop2
09-05-2014 17:50

Remontowa Shipbuilding zbuduje statek do pracy w arktycznych warunkach

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA z Gdańska zbuduje specjalistyczny statek do obsługi platform wiertniczych w trudnych warunkach arktycznych. Statek zamówił armator z Kanady. Jednostka będzie eksploatowana przez jedną z największych spółek paliwowych ExxonMobil.

dfbnop2
dfbnop2

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA poinformowała w piątek w komunikacie o podpisaniu kontraktu na budowę specjalistycznej jednostki na zamówienie armatora z Kanady, który współpracuje z jednym z dotychczasowych klientów Remontowej z Norwegii. Statek ma być przekazany pod koniec 2015 roku.

Jak podano, dzięki umowie "stocznia umacnia pozycję lidera wśród dostawców wielozadaniowych statków przeznaczonych do obsługi przemysłu offshore (morski przemysł wydobywczy ropy i gazu oraz morskie farmy wiatrowe - PAP). W minionych 10 latach stocznia zbudowała 40 w pełni wyposażonych statków do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Statek, który budowany będzie według projektu firmy Rolls - Royce Marine, przeznaczony będzie przede wszystkim do monitorowania i kontrolowania stanu zalodzenia oraz do holowania gór lodowych w rejonie Labradoru i Nowej Funlandii. Ma pracować wokół jednej z największych platform wydobywczych "Hibernia". Jak podano w komunikacie, zadaniem jednostki będzie m.in. ochrona morskich instalacji wydobywczych przed ewentualną kolizją z "wędrującą" górą lodową.

Dzięki wzmocnieniu konstrukcji kadłuba oraz zwiększonej mocy napędu statek będzie mógł pływać w lodzie o grubości do 0,4 m. Będzie mógł też zapobiegać tworzeniu się zwartej pokrywy lodowej wokół platform.

dfbnop2

Ponadto statek ma być wykorzystywany do transportu oraz ewakuacji załóg platform wiertniczych, likwidacji skutków rozlewów olejowych oraz ochrony przeciwpożarowej instalacji offshore.

W ub. roku Remontowa Shipbuilding podpisała umowę na budowę pięciu statków do przewozu kontenerów dla Grenlandii. Stocznia zawarła umowę z Królewską Linią Arktyczną-RAL. Te jednostki także będą wykorzystywane w bardzo trudnych warunkach, przy temperaturze -40 stopni Celsjusza oraz będą potrafiły pokonać grubą krę.

Obecnie w Remontowa Shipbuilding budowanych jest kilkanaście różnego rodzaju statków, m.in. dwa statki PSV (zaopatrzeniowce dla przemysłu wydobywczego) dla kontrahenta z USA, dwa statki PSV z napędem gazowym dla klienta z Norwegii oraz niszczyciel min Kormoran II dla Marynarki Wojennej.

Remontowa Shipbuilding SA należy do Remontowa Holding SA, który jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce oraz liderem branży przemysłowej w regionie. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz wieloma spółkami z sektora okrętowego i offshore. W grupie pracuje ponad 7 tys. osób.

dfbnop2

Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Rocznie w stoczni powstaje ok. 10 w pełni wyposażonych statków różnego typu, co przekłada się na przychód ok. 1 mld złotych rocznie. Stocznia ma pełen portfel zamówień do końca 2015 roku.

dfbnop2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfbnop2