Roland Berger, KPMG i Dewey & LeBoeuf doradzą Emperii przy sprzedaży detalu
21.07. Warszawa (PAP) - Emperia wybrała doradców w procesie wyboru inwestora dla segmentu detalicznego. Doradcą komercyjnym będzie firma Roland Berger Strategy Consultants, doradcą...
21.07. Warszawa (PAP) - Emperia wybrała doradców w procesie wyboru inwestora dla segmentu detalicznego. Doradcą komercyjnym będzie firma Roland Berger Strategy Consultants, doradcą inwestycyjnym KPMG Advisory, a prawnym kancelaria Dewey & LeBoeuf - poinformowała Emperia w komunikacie prasowym.
W drugiej połowie czerwca zarząd Emperii rozpoczął proces o charakterze aukcyjnym, który ma zweryfikować możliwości sprzedaży spółek z segmentu detalicznego.
Zgodnie z harmonogramem przyjętym przez zarząd Emperii złożenie przez potencjalnych inwestorów niewiążących ofert nabycia spółek detalicznych z podaniem szacunkowej wyceny oraz proponowanej warunkowo ceny nabycia miałoby się odbyć do końca sierpnia 2011 r. Pod koniec października 2011 r. potencjalni nabywcy mieliby złożyć wiążące oferty kupna. Zamknięcie transakcji sprzedaży spółek detalicznych zaplanowano na koniec marca 2012 r.
"Segment detaliczny to bardzo stabilna część Emperii, a supermarkety są niezwykle perspektywicznym rynkiem. W opinii zarządu spółki wartość spółek detalicznych (bez nieruchomości) kształtuje się na poziomie 900 mln zł. W przypadku realizacji procesu sprzedaży Emperia oczekuje otrzymać cenę nie mniejszą niż taka kwota. Notujemy duże zainteresowanie inwestycją zarówno ze strony inwestorów branżowych, jak i finansowych" - powiedział cytowany w komunikacie Artur Kawa, prezes Emperia Holding.
Część detaliczną Emperii Holding stanowi sieć ponad 180 supermarketów Stokrotka i 8 supermarketów Delima. Sklepy zlokalizowane są na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Placówki mają od 500 do 1400 m.kw. powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych, w tym artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię i alkohol. (PAP)
pel/ jtt/