Ruch chce inwestować w e‑kiosk, nie planuje zwiększenia udziału

Krynica-Zdrój, 03.09.2014 (ISBnews) - Ruch, po przejęciu 28,14% udziałów w e-kiosk, zapewnia obecnie swoim klientom komplementarną usługę w postaci dystrybucji prasy papierowej i elektronicznej, poinformował agencję ISBnews wiceprezes Dariusz Stolarczyk. Według niego, zagwarantowanie sobie miejsca w zarządzie oraz radzie nadzorczej gwarantuje wpływ na funkcjonowanie spółki i na dziś Ruch nie planuje zwiększania udziału.
"Nexto to jedna pierwszych firm specjalizujących się w e-bookach i audiobookach, którą kupiliśmy 3 lata temu. Chcieliśmy wówczas pozyskać kompetencje, by rozwijać biznes prasowy w sieci, ale gdy teraz pojawiła się możliwość nabycia dużego i znanego podmiotu, postanowiliśmy z tego skorzystać" - powiedział w rozmowie z ISBnews Stolarczyk podczas Forum Ekonomicznego.


Wiceprezes zaznaczył, że sprzedaż prasy jest głównym biznesem Ruchu, a "na papierze" robi się pieniądze, ale jednak internetowe wydania są przyszłością. Spółka zrobiła więc duży krok w przód, aby zapewnić swoim klientom komplementarną usługę.
"Transakcja była bezgotówkowa, ale cieszymy się, że Nexto zostało wycenione przez naszego partnera bardzo wysoko. Jak łatwo bowiem policzyć, na podstawie wyceny giełdowej, 28,14% e-kiosku jest warte ok. 4 mln zł. Najważniejsze jednak jest to, że właściciel zgodził się na zmiany statutu e-kiosku i po walnym zgromadzeniu Ruch będzie miał członka RN oraz przedstawiciela w zarządzie" - podkreślił Stolarczyk.


Wiceprezes Ruchu wskazał, że na dziś spółka nie planuje zwiększenia zaangażowania w e-kiosk, a pozyskany pakiet akcji wraz ze stanowiskami w jej organach zapewnia realizację celu czy pozycji niezależnego dostawcy dla wszystkich.
"Jeżeli jednak w przyszłości zarząd e-kiosku przyjdzie do nas z ciekawą propozycją rozwoju spółki, to wówczas rozważymy udział w takim projekcie. Wówczas możliwe jest wsparcie finansowe np. za kolejny pakiet akcji, ale na razie nie ma takiej potrzeby, Nie planujemy także pobierania dywidendy, zyski chcemy inwestować w dalszy rozwój e-kiosku" - zastrzegł.


Według Stolarczyka, Ruch liczy przede wszystkim na synergie, związane ze sprzedażą prasy elektronicznej, także z kanałów spółki, za pośrednictwem e-kiosku. Dzięki nabyciu tych kompetencji, Ruch będzie mógł skupić się na rozwoju działalności usługowej, która jest obecnie najważniejsza dla spółki. Niemniej w przyszłości także e-kiosk może być ważnym źródłem przychodów.
"Wartość rynku prenumeraty prasy papierowej wynosi w Polsce ok. 200 mln zł, a Ruch ma ok. 80 mln zł. Natomiast przychody lidera w segmencie prasy elektronicznej, jakim jest e-kiosk, to ok. 20 mln zł. Widzimy więc, jaki jest potencjał" - podsumował Stolarczyk.


W środę Ruch poinformował, że na podstawie podpisanej umowy z Presspublicą, Ruch stał się istotnym udziałowcem spółki e-Kiosk (z 28,14% akcji) - lidera dystrybucji prasy cyfrowej pod markami eKiosk.pl i egazety.pl - w zamian za udziały w Nexto.pl.
Ruch jest ogólnopolskim operatorem sieci dystrybucji. Dysponuje 2,5 tys. punktów sprzedaży i 7,5 tys. punktów partnerskich. Obsługuje ok. 11 mln klientów miesięcznie.


Spółka e-Kiosk S.A. specjalizuje się w tworzeniu elektronicznych systemów sprzedaży treści tekstowych. Sztandarowym produktem firmy jest system dystrybucji e-wydań, e-booków i audiobooków e-Kiosk.pl. Oprócz tego e-Kiosk SA zajmuje się m.in. tworzeniem internetowych archiwów z treścią, archiwów prasowych na cyfrowych nośnikach danych oraz doradztwem w zakresie sprzedaży treści w internecie.
Lesław Kretowicz


(ISBnews)
 

03.09.2014 | aktual.: 03.09.2014 10:08

Krynica-Zdrój, 03.09.2014 (ISBnews) - Ruch, po przejęciu 28,14% udziałów w e-kiosk, zapewnia obecnie swoim klientom komplementarną usługę w postaci dystrybucji prasy papierowej i elektronicznej, poinformował agencję ISBnews wiceprezes Dariusz Stolarczyk. Według niego, zagwarantowanie sobie miejsca w zarządzie oraz radzie nadzorczej gwarantuje wpływ na funkcjonowanie spółki i na dziś Ruch nie planuje zwiększania udziału. "Nexto to jedna pierwszych firm specjalizujących się w e-bookach i audiobookach, którą kupiliśmy 3 lata temu. Chcieliśmy wówczas pozyskać kompetencje, by rozwijać biznes prasowy w sieci, ale gdy teraz pojawiła się możliwość nabycia dużego i znanego podmiotu, postanowiliśmy z tego skorzystać" - powiedział w rozmowie z ISBnews Stolarczyk podczas Forum Ekonomicznego.

Wiceprezes zaznaczył, że sprzedaż prasy jest głównym biznesem Ruchu, a "na papierze" robi się pieniądze, ale jednak internetowe wydania są przyszłością. Spółka zrobiła więc duży krok w przód, aby zapewnić swoim klientom komplementarną usługę. "Transakcja była bezgotówkowa, ale cieszymy się, że Nexto zostało wycenione przez naszego partnera bardzo wysoko. Jak łatwo bowiem policzyć, na podstawie wyceny giełdowej, 28,14% e-kiosku jest warte ok. 4 mln zł. Najważniejsze jednak jest to, że właściciel zgodził się na zmiany statutu e-kiosku i po walnym zgromadzeniu Ruch będzie miał członka RN oraz przedstawiciela w zarządzie" - podkreślił Stolarczyk.

Wiceprezes Ruchu wskazał, że na dziś spółka nie planuje zwiększenia zaangażowania w e-kiosk, a pozyskany pakiet akcji wraz ze stanowiskami w jej organach zapewnia realizację celu czy pozycji niezależnego dostawcy dla wszystkich. "Jeżeli jednak w przyszłości zarząd e-kiosku przyjdzie do nas z ciekawą propozycją rozwoju spółki, to wówczas rozważymy udział w takim projekcie. Wówczas możliwe jest wsparcie finansowe np. za kolejny pakiet akcji, ale na razie nie ma takiej potrzeby, Nie planujemy także pobierania dywidendy, zyski chcemy inwestować w dalszy rozwój e-kiosku" - zastrzegł.

Według Stolarczyka, Ruch liczy przede wszystkim na synergie, związane ze sprzedażą prasy elektronicznej, także z kanałów spółki, za pośrednictwem e-kiosku. Dzięki nabyciu tych kompetencji, Ruch będzie mógł skupić się na rozwoju działalności usługowej, która jest obecnie najważniejsza dla spółki. Niemniej w przyszłości także e-kiosk może być ważnym źródłem przychodów. "Wartość rynku prenumeraty prasy papierowej wynosi w Polsce ok. 200 mln zł, a Ruch ma ok. 80 mln zł. Natomiast przychody lidera w segmencie prasy elektronicznej, jakim jest e-kiosk, to ok. 20 mln zł. Widzimy więc, jaki jest potencjał" - podsumował Stolarczyk.

W środę Ruch poinformował, że na podstawie podpisanej umowy z Presspublicą, Ruch stał się istotnym udziałowcem spółki e-Kiosk (z 28,14% akcji) - lidera dystrybucji prasy cyfrowej pod markami eKiosk.pl i egazety.pl - w zamian za udziały w Nexto.pl. Ruch jest ogólnopolskim operatorem sieci dystrybucji. Dysponuje 2,5 tys. punktów sprzedaży i 7,5 tys. punktów partnerskich. Obsługuje ok. 11 mln klientów miesięcznie.

Spółka e-Kiosk S.A. specjalizuje się w tworzeniu elektronicznych systemów sprzedaży treści tekstowych. Sztandarowym produktem firmy jest system dystrybucji e-wydań, e-booków i audiobooków e-Kiosk.pl. Oprócz tego e-Kiosk SA zajmuje się m.in. tworzeniem internetowych archiwów z treścią, archiwów prasowych na cyfrowych nośnikach danych oraz doradztwem w zakresie sprzedaży treści w internecie. Lesław Kretowicz

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)