Rynek alkoholi w Polsce. Co najchętniej piją Polacy?
- Polacy szukają różnorodności i są otwarci na nowości. Kiedyś na półce stało głównie piwo, wino i wódka. Dziś ta gama alkoholi jest bardzo szeroka, a producenci starają się zaskakiwać – mówiła w programie #dzieńdobryPolsko Iga Wasilewicz ze Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. - Polacy chcą pić napoje alkoholowe coraz lżejsze i coraz słodsze. To widać wyraźnie po piwach smakowych czy cydrach – dodał Sebastian Ogórek z WP money.
30.12.2016 | aktual.: 30.12.2016 12:34
Polacy są w stanie wydać coraz więcej na alkohol. - Częściej sięgamy po produkty droższe, wysokiej jakości. Widzimy wyraźnie, że na rynku alkoholi mocnych następuje taka premiumizacja – tłumaczyła Iga Wasilewicz. - Powinno to zmierzać do tego, że będziemy pić lepszej ilości alkohole. Kultura konsumpcji alkoholu zmierza w kierunku tej z Zachodu – dodała.
Nie tylko piwo i wódka
- Wina w Polsce stały się dobrem dostępnym. Nakręciły to dyskonty. Te wina były bardzo dobrze komunikowane, zachęcano do czego dane wino pasuje, każda sieć handlowa miała w zasadzie swojego sommeliera, powstało trochę polskich winnic – wyliczał Sebastian Ogórek z WP money. – Jedna z dużych sieci handlowych wprowadziła do wszystkich swoich sklepów polskie wino. To pokazało, że można wyprodukować polski produkt w całkiem niezłej jakości i za rozsądną cenę – dodał. - Przez ostatnią dekadę bardzo dynamicznie rosła też sprzedaż whisky. - Można powiedzieć, że Polacy pokochali whisky. Pewnie w kolejnych latach takie alkohole jak dżin czy rum pójdą tą samą drogą – mówiła Iga Wasilewicz.
Podobnie jest z szampanem, który w okresie sylwestra notuje najwyższą sprzedaż. - Sprzedaż szampana w Polsce nie jest duża, to na razie pół litra per capita na mieszkańca. Rośnie jednak zainteresowanie tym alkoholem – wyjaśniała Iga Wasilewicz.
Goście w #dzieńdobryPolsko tłumaczyli też, czym różni się oryginalny francuski szampan od popularnych tanich win musujących.