Serial reklamowy Ikei w Polsacie. Adamczyk, Kuna i Boberek będą promować meble
Polsat szykuje widzom serial, w produkcji którego uczestniczy Ikea. To kolejny dowód na to, że stacje coraz kreatywniej podchodzą do nowych form reklamy.
14.10.2017 | aktual.: 18.10.2017 14:23
"Już wkrótce będziecie mogli nas znaleźć nie tylko w sklepach i w swoich mieszkaniach, ale też w nowym serialu!" - informuje Ikea na swoim profilu facebookowym.
W najbliższą niedzielę na antenie Telewizji Polsatu ukaże się pierwszy odcinek sponsorowanego przez sprzedawcę mebli serialu "Dom Pełen Zmian". Nietrudno zgadnąć, że akcja będzie też pretekstem do pokazania towarów oferowanych w sklepach szwedzkiej sieci w Polsce.
W obsadzie nie byle kto, bo Piotr Adamczyk i Izabela Kuna. Zwiastuny pokazują też, że zagra Jarosław Boberek, znany ostatnio głównie z najbardziej "odjazdowych" głosów w kreskówkach: król Julian w Madagaskarze, drwal w "Czerwonym Kapturku - historia prawdziwa" czy wujek Stanek w "Wodogrzmotach Małych".
Lokowanie produktów na nową skalę
#
To kolejny pomysł Polsatu na product placement - taka forma reklamy coraz częściej jest wykorzystywana przez stacje telewizyjne.
Np. w jednym z sezonów „Twoja twarz brzmi znajomo” w trakcie programu występowały parówki "Berlinki", komentujące na bieżąco to, co się dzieje na scenie.
Podobne zabiegi stosuje się od lat w serialach, reklamując poszczególne marki. Najazdy na kubek z herbatą w „Ojcu Mateuszu”, czy specjalne sceny o wizytach w Banku Pocztowym. Albo "Rodzinka PL", gdy całe odcinki kręcone były po to, by zareklamować uroki jednego województwa czy notoryczne zakupy pani domu w upadłej niedawno Almie.
Zdarzały się nawet seriale w TVP sponsorowane przez NBP, które miały zwiększać wiedzę ekonomiczną społeczeństwa.