Sfinks planuje przychody w 2014 r. powyżej 450 mln zł i EBITDA powyżej 45 mln zł

13.04. Warszawa (PAP) - Strategia Sfinksa zakłada wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. Firma w 2011 roku planuje skonsolidowane przychody na...

13.04. Warszawa (PAP) - Strategia Sfinksa zakłada wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. Firma w 2011 roku planuje skonsolidowane przychody na poziomie 250 mln zł, a w 2014 powyżej 450 mln zł. EBITDA w 2011 r. ma wynieść 12 mln zł, a w 2014 r. powyżej 45 mln zł - podała spółka w komunikacie.

"Strategia będzie realizowana dzięki następującym głównym obszarom rozwoju: rozwój sieci restauracji pełnowymiarowych w segmencie casual dining przy zapewnieniu rentowności poszczególnych placówek, zwiększenie sprzedaży sieci restauracji pełnowymiarowych dzięki wprowadzeniu nowych kanałów dystrybucji (wynos posiłków, dowóz dań do biur i domów oraz usługi cateringu), uruchomienie konceptów restauracyjnych typu express i wejście w segment fast casual dining, rozwój sieci za granicą poprzez sprzedaż masterfranczyzy własnych konceptów gastronomicznych" - napisano w komunikacie.

Jak podała spółka, koncept express ma na celu rozwijanie działalności w nowym dla spółki segmencie, fast casual dining, a tym samym tworzenie restauracji szybkiej obsługi oraz oferty dla klientów korzystających z usług punktów gastronomicznych typu fast food.

"Spółka bardzo korzystnie postrzega potencjał nowego konceptu gastronomicznego, w tym w szczególności wejście w nowy pojemny segment i pozyskanie nowego profilu klienta, przygotowanie modelu w oparciu o know-how spółki, możliwy szybki rozwój sieci (niższe nakłady inwestycyjne, sprawdzone marki), efektywny rozwój w nowych lokalizacjach, atrakcyjność konceptu dla potencjalnych franczyzobiorców" - napisano w raporcie.

Zaprezentowana strategia zakłada zarówno rozwój segmentu casual dining, jak i fast casual dining, przede wszystkim w oparciu o marki Sphinx i WOOK. Długoterminowy plan rozwoju przewiduje też pozostawienie w spółce sieci restauracji Chłopskie Jadło. Zakładana jest zmiana ich profilu na casual dining.

W tym roku spółka ma przygotować sieć do dalszego rozwoju, a od 2011 roku planuje rozwój sieci w kraju i wdrożenie masterfranczyzy za granicą.

Strategia nie uwzględnia wpływu zdarzeń jednorazowych, takich jak ewentualne akwizycje i połączenia, czy projekty specjalne. (PAP)

morb/ ana/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup